شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آل‌هاشم

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم به عقب‌نشینی ترامپ از لفاظی‌ها و تهدیدهای گستاخانه علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: عقب نشینی ترامپ از مواضع خصمانه خود در سایه تدابیری رهبری و روحیه مقاومت ملت ایران است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان فضیلت شب‌های قدر، گفت: در یکی از شب‌های قدر قرآن‌کریم بر قلب مقدس پیامبر اکرم(ص) نازل شده و بر اساس آیات سوره قدر، این شب برتر از هزار ماه است.

وی ادامه داد : مقدرّات یک ساله انسان در شب های قدر پایه ریزی می‌شود که اگر مومنان این شب‌ها را گرامی بدارند و اعمال عبادی خالصانه انجام دهند، بسیاری از مشکلات روحی و معنوی جامعه حل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به حضور گسترده جوانان در مراسم شب های قدر، گفت: در این شب های عزیز، مساجد، مصلی‌ها و اماکن مقدس مملو از حضور جوانان مومن و انقلابی خواهد بود که با استفاده از این فرصت در جهت درک حیات معنوی خود شب زنده داری و اعتکاف می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خاطرنشان کرد: جایگاه این شب ها به قدری والاست که ائمه معصومین(ع) از آن بعنوان قلب ماه رمضان و سرور همه شب ها یاد می‌کنند. شب های قدر از غروب آفتاب تا طلوع صبح زمان گسترده شدن خیمه الهی است.

وی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر سد محکمی بر تمامی اهداف دشمنان بود، اظهار داشت: دشمنان با اهداف دیگری جنگ را شروع کردند؛ مدعی بودند شهرها را برای نابودی جمهوری اسلامی و تجزیه خوزستان و تسلط بر نفت منطقه اشکال می کنیم اما با آزادسازی خرمشهر از دست رژیم بعث عراق که توسط ارتشیان، بسیجیان و سپاهیان صورت گرفت، تکبه گاه دشمن از دست رفت.

امام جمعه تبریز با تأکید بر اینکه مفاهیم دفاع مقدس به درستی منتقل نشده است، گفت: افسوس که حماسه سازی مردم غیور ایران و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به نحو احسن تصویرسازی نشده و به نسل‌های آینده انتقال نیافته است. سعادت نسل حاضر به فراگیری از راه و مسلک شهیدان بستگی دارد؛ راه شهیدان هم برگرفته از مسلک امام خمینی(ره) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم به عقب‌نشینی ترامپ از لفاظی‌ها و تهدیدهای گستاخانه علیه ملت ایران اشاره کرد و افزود: عدول ترامپ از مواضع خصمانه خود در سایه تدابیری رهبری و روحیه مقاومت ملت ایران است. این چرخش مواضع و تغییر آهنگ تهاجمی نتیجه یک چیز است و آن تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری می‌باشد. 

وی با بیان اینکه شیوع روحیه مقاومت در بین مردم، جرأت حمله نظامی را از آمریکا گرفت، عنوان کرد: مقام معظم رهبری رویکرد مذاکره و عقب‌نشینی مقابل آمریکا را سم مهلک دانسته‌اند و حتی در شیوه جدید برخورد آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی ایران و مذاکره با دولت فعلی را  سم بیشتر می‌دانند.

خطیب جمعه تبریز در ادامه با اشاره به حملات موشکی و پهبادی رژیم صهیونیستی علیه سوریه، بیان داشت: هرچند محور مقاومت در برابر این حملات خویشتن داری کرده است اما به سران این رژیم غاصب هشدار می‌دهیم تدوام هر گونه ماجراجویی به ضرر آنها تمام خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه کمتر از یک سال از عمر مجلس دوره دهم باقی مانده است، گفت: مجلس با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارد باید با وضع قوانین بازدارنده با فساد مبارزه و برای رفع مشکلات مردم چاره اندیشی کند. 

وی با تأکید بر اینکه مجلس باید شفافیت خود را بالا برده و عملکردش را برای مردم گزارش دهد، افزود: مجلس توانمندی بهبود شرایط اقتصادی را دارد، به شرطی که نمایندگان اراده کرده و قوانینی سد راه گرانی و تبهکاران وضع نمایند. نمایندگان فعلی و کاندیداهای محترم مجلس از اکنون فضا را انتخاباتی نکنند، مشکلات مردم در اولویت رسیدگی قرار دارد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه معیار انتخابِ مردم، انقلابی بودن، تعهد و تخصص است، اظهار داشت: مردم فهیم آذربایجان آبدیده هستند و از شعارهای عوام فریبانه در ایام انتخابات برحذر خواهند بود. نباید برای بازارگرمی های توخالی و شعارهای عوام فریب میدان داده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید بر اینکه قوانین بازدارنده از افزایش افسار گسیخته قیمت‌ها جلوگیری می‌کند، گفت: در همین شهر تبریز به دلیل عدم نظارت و کنترل قیمت ها مغازه به مغازه فرق دارد و مردم در تنگنا و فشارهای اقتصادی و معیشتی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha