جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زبان فارسی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: متاسفانه برخی برنامه های رسانه ملی به هویت زبان فارسی لطمه جدی وارد می کند.

مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری در دیدار اخیر شاعران با ایشان نسبت به تهاجمی که به زبان فارسی صورت می گیرد، اظهار داشت: حقیقتاً زبان و ادبیات فارسی یکی از مصادیق بارز هویت فرهنگی جامعه ماست و لذا نباید بگذاریم که این مساله با کم توجهی ها و یا بی توجهی ها دچار خدشه شود.

وی با بیان این که رسانه های جمعی به خصوص صدا و سیما باید بیش از دیگران نسبت به حفظ و تقویت زبان فارسی در سطح جامعه از خود دغدغه مندی و حساسیت نشان دهند، گفت: نگرانی رهبر فرزانه انقلاب نسبت به فرسایشی شدن زبان فارسی در جریان عمومی جامعه که متاسفانه گاه برخی برنامه های رسانه ملی نیز به آن دامن می زند، در حقیقت نگرانی و دل‌مشغولی بسیاری از اساتید و کارشناسان زبان فارسی و به طور کلی همه علاقه مندان به فرهنگ و هویت ملی است که باید مسئولان امر نسبت به این قضایا ، هوشیارتر و جدی تر باشند.

این محقق و پژوهشگر همچنین خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز هشدار دادند، گاهی اوقات آن قدر حجم استفاده از لغات بیگانه در برنامه های رسانه ای از جمله در صدا و سیما زیاد است که انسان احساس می کند، زبان فارسی یک پدیده مظلوم و مورد تهاجم از هر جهت است.

وی بیان داشت: آن چه مهم است این که در صدا و سیما و نیز دیگر رسانه های جمعی می بایست زبان صحیح و معیار که بیش از هر چیز نشان دهنده هویت فرهنگی ماست مورد استفاده قرار گیرد نه این که خودمان با دست خودمان کاری کنیم که زبان فارسی به تدریج دچار بی هویتی و فرسودگی شود.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha