سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین گفت: نام ننگ زمین‌خواران خائن و غارتگران بیت‌المال در کنار نام دشمنان علی(ع) ثبت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی، در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین، با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: شیرینی این خاطره عظیم، فراموش شدنی نیست. خرمشهری که صدام اعلام کرد اگر ایرانی ها توانستند آن را آزاد کنند، من کلید بصره را به آنها می دهم.

وی افزود: صدام با این حرف می خواست بگوید ایرانی ها هرگز نمی توانند این کار را انجام دهند و با وجود میادین و نیروهای زیادی که مستقر کرده بودند، اما خدای متعال کاری کرد که بزرگ ترین پیروزی در فتح خرمشهر نصیب مسلمانان جهان شد، زیرا با پیروزی خرمشهر هیبت کفر و استکبار که همه با هم یکی شده بودند، شکسته شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: وقتی خرمشهر پیروز شد، بلافاصله امام خمینی (ره) با آن نگاه معنوی و عرفانی برخاسته از لیله القدر و ماه رمضان، اعلام کرد خدا خرمشهر را آزاد کرد. امام راحل قرآنی سخن می گفت و این خدا بود که خرمشهر را آزاد کرد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: خدا در قرآن می فرماید اگر خدا از شما حمایت کند، هیچ کسی نمی تواند بر شما پیروز شود و ما عنایت و حمایت خدای متعال را در پیروزی خرمشهر دیدیم.

وی ادامه داد: البته وقتی صحبت از دوم و سوم خرداد به میان می آید یک فتح خرمشهر دیگری هم داشتیم و آن فتح نیروهای ایمانی، ارزشی، انسان های متعهد به این خاک، آب، دین، ایمان، ملت و مملکت بر فتنه‌گران دوم خردادی که نقشه داشتند و فتنه‌گر بودند اما در سوم خرداد حماسه ای آفریده شد که آن قضایا کنار رفت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: اسرائیلی هایی که همیشه از موضع جنگ وارد می شدند اما امروز التماس پذیرش آتش بست را می کنند و این نکته مهمی است. یعنی اوضاع دگرگون شده و حزب الله لبنان و مسلمانان دنیا طعم پیروزی بر صهیونیست ها را چشیدند و سران اسراییل نیز شکست را لمس کردند و به خوبی متوجه شدند که شمارش معکوس نابودی رژیم جعلی صهیونیست فراهم شده است.

امام جمعه قزوین افزود: یکی از سرهنگ های صهیونیستی می گوید ما از لبنان عقب نشینی نکردیم، بلکه گریختیم یعنی فرار کردیم. این سخن سرهنگ اسراییلی نشان می دهد آنها با ذلت لبنان را ترک کرده اند و دیگر به خود اجازه نمی دهند که به حیطه جغرافیایی مسلمانان ورود کنند. این رویه عامل روحیه برای همه ماست تا قدم های بزرگتری برای پیروزی اسلام برداریم.

وی بیان کرد: هر نعمتی باید شکرگزاری شود و شکر پیروزی بر اسرائیلی ها این است که مشت ها محکم تر و موشک های ما برنده تر و با تخریب بیشتر و فزاینده تر باشد و شکر ما از حمایت خداوند باید در قالب حمایت از مستضعفان جلوه پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به ایام شهادت امیرمومنان(ع) عنوان کرد: چهل سال پس از هجرت پیامبر اسلامی(ص) فضای عملکردی مسلمانان به جایی رسید که عزیزترین کس پیامبر(ص) و جانشین ایشان به دست یکی از مدعیان حامی پیامبر اسلام(ص) در سجاده عبادت به شهادت می رسد. باید هوشیار باشیم کسانی که در مقابل امام علی(ع) و پیامبر(ص) ایستادند سه دسته بودند یک عده قاسطین بودند که با برقراری قسط و عدل مخالفت می کردند.

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: یکی از دلایلی که برای شهادت امیرمومنان(ع) مطرح می کنند این است که به جرم اجرای عدالت به شهادت رسید چون قسط و عدل برای امام مهم بود و با تبعیض و بی عدالتی مقابله می کردند. امام نمی خواست گرسنگی گرسنگان و شکم سیری ثروتمندان را مشاهده کند و اجازه غارت از بیت المال را نمی دادند.

نام ننگ زمین‌خواران خائن و غارتگران بیت‌المال در کنار نام دشمنان علی(ع) ثبت می‌شود

وی گفت: کسانی که امروز درحال غارت بیت المال هستند بدانند که نام ننگ آنها در کنار نام دشمنان امیرمومنان(ع) در تاریخ ثبت خواهد شد. ممکن است امروز مردم را فریب دهند و قانون را دور بزنند و به تخلف مشغول باشند و تخلفات خود را قانونی ثبت کنند اما بدانند که نام ننگ آن زمین خوار خائن و نام ننگ آن غارتگر بیت المال در کنار نام دشمنان ثبت شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: این متخلفان به حدی به حرام خوری مشغول هستند که متوجه ننگ کار خود نمی شوند و گوش شنوایی هم برای توصیه ها و تذکرات ندارند و چشم و گوش و عقلشان ضایع شده است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: شمایی که در قزوین در مقام پست و مسئولیت قرار داشتی و به نام دیگران هم برای خودت وزر و وبال درست کردی که روز قیامت باید پاسخگوی آنها باشی. دیگران از دزدی و خیانت تو سوءاستفاده کردند و تو زمینه این خیانت را فراهم کردی و هیچ زمانی نام ننگ تو از این استان پاک نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ابراز کرد: آنها نمی توانند این حرف ها را درک کنند اما مردم باید آنها را بشناسند و فریب آن نگاه های شیطنت آمیز را نخورند. امیرالمؤمنین (ع) با قاسطین مواجه بود و آنها در مقابل امیرالمؤمنین (ع) قرار داشتند.

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه قاسطین یعنی کسانی که با قسط دعوا دارند و با عدالت می جنگند، گفت: قاسطین کسانی هستند که اگر شمشیر عدالت به میدان بیاید آنها را نگران می کند و اینها دشمنان امیرالمؤمنین (ع) بودند. همین رفاه طلبان زیاده خواهی که از دنیا سیری ناپذیرند و برده دنیا هستند.

وی ادامه داد: گروه دیگری مقدس مآب‌ بودند. آنها ظاهراً خیلی مقدس هستند و تسبیح آب می کشند و به مستحبات هم اهمیت می دهند، اما چشمشان به ولایت امیرالمؤمنین (ع) کور است و گوششان برای شنیدن سفارش های رسول خدا (ص) برای جانشینی کر است و عقلشان فلج است و نمی توانند بفهمند قرآن آینده جهان را به چه کسی سپرده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: گروه سومی که امیرالمؤمنین (ع) در مقابلشان قرار داشت، ناکثین و پیمان شکنان بودند. آنها که اگر با حضرت پیمانی داشتند به منافعشان که می رسیدند عهد و پیمانشان را نادیده می گرفتند و حضرت در این سه جبهه جنگ داشت.

امام جمعه قزوین افزود: البته این را توجه داشته باشیم که این جبهه بندی ها در کتاب، مقاله و نوشته است و وقتی بحث میدان و جنگ می شود، آن سه جبهه یکی می شوند؛ یعنی اسلام آمریکایی، شیعه انگلیسی با پیمان شکنان، منافقین و مستکبرین در مقابل اسلام صف واحده می شوند و در مقابل مسلمانان حقیقی و مؤمنین می ایستند.

وی تأکید کرد: امیرالمؤمنین (ع) می فرمایند مردم فکر کردند همین که گفتند ایمان آوردیم امتحان نمی شوند در حالی که خدا انسان را امتحان می کند. ما متوجه شدیم تا زمانی که سایه رحمت پیامبر اسلام(ص) برسر ماست فتنه ظاهر نمی شود بنابراین از پیامبر سوال شد این فتنه ها که خداوند وعده آزمایش آنها را داده چیست؟

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام در پاسخ به امیرمومنان فرمودند یاعلی، بعد از اینکه من از این دنیا رفتم فتنه ها آشکار می شود. امام علی(ع) از پیامبر(ص) سوال کردند که روز جنگ احد که بسیاری از دوستان من به شهادت رسیدند اما من به شهادت نرسیدم مگر به من بشارت شهادت ندادید؟ پیامبر در جواب فرمودند شهادت در انتظار توست. علی جان وقتی شهادت بر تو پیش می آید چگونه صبر خواهی کرد؟ امیرمومنان فرمودند "یا رسول الله من از مکتب شما آموختم اینجا جای صبر نیست بلکه جایگاه شکر و سپاس است. " گویا پیامبر همان زمان پیش بینی کردند و از سختی شهادت ایشان خبر دادند.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: پیامبر(ص) در ادامه به امیرمومنان می فرمایند؛ مردم با مال و ثروت امتحان می شوند و به خاطر دینداری خود به خدا منت می گذارند و مردم در فتنه و آزمایش های سختی پس از من قرار خواهند گرفت.

انتصاب برخی فتنه‌گران بازداشت شده در استان آفت و فتنه است

وی  ابراز کرد: متاسفانه می شنویم در استان قزوین کسانی که در فتنه های رخ داده علیه نظام و امنیت ملی و امنیت کشور و دین حضور داشتند و بازداشت شده بودند، مسئولیت گرفته اند. چگونه این فرد از فیلتر نهادهای امنیتی رد شده و از بازرسی ها عبور کرده است و معلوم نیست کدام خائن این گذرنامه را برای خروج این فرد صادر کرده و تا بتواند قانون را دور بزند و پست و جایگاه بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: مسئولان مربوطه باید پاسخگوی این شرایط باشند. مگر ما در استان قزوین جوان و نخبه کم داریم که باید یک فرد بازداشت شده و فتنه گری که تمام همت خود را در زمانی به کار گرفته بود تا در دانشگاه بین المللی آرامش مردم را به آتش بکشد، حال امروز باید در استان مسئولیت بگیرد؟!

خطیب نماز جمعه قزوین در پایان بیان کرد: باید امروز ببینیم در صف امیرمومنان هستیم یا در صف دشمنان ایشان؛ امام علی(ع) اینگونه انتخاب ها را نمی پسندد. مردم و ملت ایران و متدینین کشور و جناح های سیاسی ما از اینگونه تصمیم ها اظهار تنفر می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مرادی AE ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 0
    سلام چرا اینهمه فساد دوزدی غارت تا کی