جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی

حوزه/ رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا در خطبه های نماز جمعه شاهرود با طرح این پرسش که امروز باید دانست ریشه مشکلات اقتصادی در کجاست، گفت: مردم با برگزاری انتخابات گوناگون در تعیین سرنوشت خود نقش دارند، اما نکته مهم این است که باید بدانند که در انتخابات به چه کسی رأی می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی شاهرودی، در خطبه‌های نماز جمعه شاهرود، به میزبانی مصلای پیامبر اعظم (ص) این شهر، با بیان اینکه انقلاب‌های دنیا تحت تأثیر انقلاب ایران قرار گرفته و با مکتب علوی آمیخته است، اظهار داشت: این در واقع مشکل عربستان و برخی کشورهای هم پیمانش است که نمی‌توانند آن را بر بتابند.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا با اشاره به تأثیرگذاری انقلاب ملت ایران بر احیای مقاومت و حمایت از مردم فلسطین، افزود: اقتدار ایران اسلامی و تأثیرگذاری آن سبب شده تا امروز هیچ تصمیمی در منطقه بدون اراده ایران محقق نشود.

وی، روز قدس را نماد عرضه شدن گفتمان دین در غرب آسیا توسط امام خمینی (ره) دانست و تاکید کرد: مردم ما بار دیگر در این روز به خیابان‌ها می آیند تا همراهی‌شان را با مردم فلسطین ابراز کنند.

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه تشیع در طول یک‌هزار سال گذشته در تحولات دنیای اسلام غایب بود، ابراز داشت: انقلاب ایران به رهبری امام خمینی (ره) سبب شد تا اندیشه شیعی دوباره به یک مکتب پویا بدل شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) غبار از چهره اسلام زدود، تاکید داشت: تحولاتی که در سایه اندیشه امام راحل (ره) رخ داد در یک هزار سال قبل بی سابقه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی شاهرودی با بیان اینکه امروز اسلام حرف اول را در منطقه غرب آسیا می‌زند، گفت: امروز شاهد چنان اقتدار و تأثیرگذاری از سوی اندیشه‌های اسلامی هستیم که در منطقه، هیچ شعار دیگری وجود و ماهیت ندارد.

وی دیگر بخش سخنان خود را به مسائل داخلی اختصاص داد و با طرح این پرسش که امروز باید دانست ریشه مشکلات اقتصادی در کجاست، بیان کرد: مردم با برگزاری انتخابات گوناگون در تعیین سرنوشت خود نقش دارند، اما نکته مهم این است که باید بدانند که در انتخابات به چه کسی رأی می‌دهند.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا افزود: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با دانشجویان تاکید کردند که امروز باید زمینه را برای حضور و بروز یک دولت متدین، جوان و انقلابی ایجاد کرد و این امر دارای اهمیتی بسزا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha