سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نخستین مسجد سبز اروپا، مسلمانان را به حمایت از محیط زیست تشویق کرد

حوزه/ مسجد دانشگاه کمبریج، نخستین مسجد سبز اروپا، کمپینی برای حمایت از محیط زیست و تغییرات اقلیمی به راه انداخته و از مسلمانان خواسته در سرتاسر جهان در این جنبش مشارکت کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  دیلی صباح، نخستین مسجد سبز اروپا در کمبریج انگلستان، از مسلمانان سرتاسر جهان خواست از محیط زیست حمایت کرده و با تغییر اقلیمی که ممکن است یکی از بزرگترین خطرها علیه بشریت باشد مقابله کنند.

مسجد دانشگاه کمبریج که به تازگی با بودجه هنگفتی راه اندازی شده و یکی از مساجد بزرگ و زیبای اروپا محسوب می شود، کمپینی جهانی برای حفظ محیط زیست به راه انداخته است. این مسجد از انرژی خورشیدی استفاده کرده و در راستای حفاظت از محیط زیست ساخته شده است.

فعالان محیط زیست می گویند: اسلام یکی از رو به رشد ترین ادیان در جهان محسوب می شود و می تواند به نیروی قدرتمندی برای تشویق مسلمانان به حفظ محیط زیست تبدیل شود.

کیت استیونز یکی از اعضای بنیاد مسجد در این باره گفت: مسجد نماد قلب معنوی جامعه مسلمانان محسوب می شود و مکانی است که نمازگزار در آن با خدا پیوند دارد.

وی به خبرنگاران گفت که مسلمانان می توانند نقش بسیار مهمی برای مبارزه با بحران تغییر آب و هوایی در جهان ایفا کنند.

استیونز گفت: مسجد بخشی از روند بازآموزی است  و با عمیق تر نگاه کردن به طبیعت اسلام می توان به سازگاری آن با تعادل جهان پی برد. بسیاری مسلمانان این مسئله را فراموش کرده اند و به قدر کافی با تغییر آب و هوایی کنونی سازگار نیستند.

گفتنی است اتحادیه ادیان و حفاظت خیریه اعلام کرده که ادیان بزرگ جهانی می توانند حدود 5 میلیارد نفر یعنی 85 درصد مردم جهان را به مشارکت در جنبش اقلیمی تشویق کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha