جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اینکه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند شک نکنید آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند این یک باور است نه یک شعار سیاسی؛ همین دلیل رهبری این سخن را با یک آرامش و طمأنینه که برخاسته از اعتقاد به خدا و باور به ولایت هست، به مردم اعلام می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، امروز در نشست با طلاب حوزه علمیه استان، با گرامیداشت سوم و چهارم خرداد، اظهار کرد: خرداد را می‌توان ماه مقاومت و ایستادگی نامید.

وی افزود: خرداد ماهی است که در آن روزهایی همچون سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر و ۱۵ خرداد روز حماسه بزرگ ایستادگی مردم در برابر استبداد رژیم ستم‌شاهی و استعمار خارجی قرار دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ادامه داد: این‌ها ازجمله روزهایی هستند که خرداد را به ماهی سراسر مقاومت تبدیل کرده است، البته به این روزهای مقاومت باید ۵ خرداد روزی که ارتش تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت حزب‌الله لبنان، وادار به فرار از جنوب لبنان شد را نیز افزود.

وی افزود: یک روز افتخارآفرین دیگر خردادماه را در برگرفته و آن چهارم خرداد است. روزی که از آن با نام روز رشادت و جان‌فشانی مردان و زنانی دزفولی یاد می‌شود که با تمام خود برای حراست از میهن در برابر دشمن متجاوز ایستادند و نامشان را در تاریخ به ثبت رساندند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این روحیه شهادت‌طلبی و مقاومت همچنان در ملت ایران زنده و غالب است، اظهار کرد: به همین دلیل باید گفت اینکه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند شک نکنید آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند این خودش یک باور است نه یک شعار سیاسی.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی اضافه کرد: به همین دلیل رهبری این سخن را با یک آرامش و طمأنینه که برخاسته از اعتقاد به خدا و باور به ولایت هست، به مردم اعلام می‌کنند.

وی تصریح کرد: این پیام الهی است که می‌فرماید: «و ان تَمسَسکم حَسَنَةٌ تَسُؤهُم وَإِن تُصِبکم سَیئَةٌ یفرَحوا بِها وَإِن تَصبِروا وَتَتَّقوا لا یضُرُّکم کیدُهُم شَیئًا إِنَّ اللَّهَ بِما یعمَلونَ مُحیطٌ»؛ اگر نیکی به شما برسد، آن‌ها را ناراحت می‌کند و اگر حادثه ناگواری برای شما رخ دهد، خوشحال می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی خاطرنشان کرد: بنا به فرموده حق‌تعالی در سوره آل‌عمران امّا اگر در برابرشان استقامت و پرهیزگاری پیشه کنید، نقشه‌های خائنانه آنان، به شما زیانی نمی‌رساند خداوند به آنچه انجام می‌دهند، احاطه دارد.

وی در پایان ضمن تشکر و تقدیر از طلاب و حوزویان خراسان شمالی که در حادثه سیل اخیر در استان گلستان و نیز خراسان شمالی حضور تأثیرگذاری داشتند، گفت: در حادثه‌های اخیر به اثبات رسید که طلاب و حوزویان در عرصه فعالیت جهادی در کنار مردم هستند و غم و شادی مردم برای حوزویان اهمیت بسیار بالایی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha