شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله مهدوی

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان گفت: بعد از مقدمه بیانیه گام دوم انقلاب ۷ اصل انقلاب اسلامی مطرح شده است، رهبری در این بیانیه درخواست هایی از جوانان دارند، ولی ریشه همه این درخواست ها را، جهاد در داشتن امید دانستند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسمن مهدوی در سحرگاه شب قدر 19 رمضان در مسجد امام(ره) اصفهان اظهار کرد: یکی از آداب دعا این است که شخص دعاکننده نباید خود را مستحق استجابت دعا بداند. ما درِ خانه خدا برای طلب، هیچ حقی نداریم، در صحیفه سجادیه امام چهارم دعای شانزدهم براین امر تاکید شده است.

استاد حوزه ابراز کرد: در حین دعا مکرر به حالت سجده بروید، سجده ای که حالت تضرع و التماس خاضعانه اش زیاد باشد؛ تکبر و بزرگی به ما انسان ها اصلا نمی آید. این تکبر چه در مقابل مردم و بدتر هم در مقابل خداوند اصلا لایق ما نیست، تکبر فقط از آن خداوند است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: چندین جای ابوحمزه ثمالی آمده است که ما هیچ ارزشی نداریم و خداوند هیچ نیازی به من نداشت، این خود را لایق ندیدن و کوچک دیدن در مقابل پروردگار از رمزهای استجابت دعاست.

وی در ادامه اشاره ای به بحث توجه به بیانیه گام دوم انقلاب کرد و گفت: در این بیانیه اصول انقلاب از سال۴۰ تا ۹۷ یکسان ذکر شده است، و این امر  نشان می دهد که اصول انقلاب همیشه ثابت و فروع انقلاب تغییر پذیر است.

امام جمعه موقت اصفهان ابراز کرد: دستور اهل بیت(ع) این چنین بوده است که  ساده زیستی را در زمان مسئولیتشان رعایت می کردند، براین اساس رهبرمعظم انقلاب تاکید دارند دل زدگی مردم از انقلاب نیست، از عدم انجام خدمت مسئولین است و اشرافیت آنان است.

وی با بیان اینکه  دنیا رهبری این چنین ساده زیست سراغ ندارد، افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مشروعیت مسئولین را عدم دنیاطلبی می دادند و این حرف بزرگی است.

آیت الله مهدوی اذعان داشت: بعد از مقدمه بیانیه گام دوم انقلاب ۷ اصل انقلاب اسلامی مطرح شده است، رهبری معظم انقلاب در این بیانیه درخواست هایی از جوانان دارند، ولی ریشه همه این درخواست ها را، جهاد در داشتن امید دانستند.

وی افزود: انقلاب انسان ها را غربال می کند، باید مراقب باشیم در جریان انقلاب اسلامی، مردود نشویم، امید ما تحت هیچ عنوان نباید از بین برود، دشمن در پی این هدف شوم است

استاد حوزه خاطرنشان کرد: با جامعه امام زمان(عج) پسند فاصله داریم، چه بسا برخی از مسئولین مطابق با دستورات دینی عمل نکنند، متاسفانه مشاهده می شود معاون ریاست جمهور در امور بانوان،  امر به منکر در وادی دوچرخه سواری بانوان در سطح جامعه می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha