جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کارگاه مهدویت

حوزه/ قائم مقام معاونت پژوهش مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) سقز گفت: تنها نظام اجتماعی که می تواند به خواسته های مشروع یک مسلمان پاسخ دهد، نظام زیبای حکومت اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، از کردستان، کارگاه مهدویت به کارشناسی حجت الاسلام محمد اسدی، قائم مقام معاونت پژوهش مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، در مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) سقز برگزار شد.

حجت الاسلام اسدی، در این کارگاه، ضرورت پرداختن به بحث مهدویت را در ابعاد اعتقادی، سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی دانست و گفت: در بعد اعتقادی به استناد چند آیه و روایت؛ هر قومی امامی می خواهد و چون نسل بشر ادامه دارد، پس امامت هم ادامه دارد.

وی، تاکید بر اعتقاد به امام و لزوم شناخت او را شناخت راه مستقیم دانست و افزود: پس از پیامبرخدا، امام راه مستقیم الهی است. هرکس بخواهد به خدا ایمان داشته باشد و از او اطاعت کند باید از امام زمانش فرمان ببرد و لازمه اطاعت، شناخت امام و پذیرش امامت اوست.

قائم مقام معاونت پژوهش مرکز تخصصی مهدویت حوزه، بعد اجتماعی مهدوی  را فکر و اندیشه عنوان کرد و ادامه داد: از بین بردن یأس و نا امیدی از پیکره اجتماع از مهمترین آثار بعد اجتماعی مهدویت است. نه تنها شیعه بلکه تمام ادیان اعتقاد به منجی آخر زمان دارند و همه امیدوارند و با آمدن منجی یأس از بین می رود.

وی افزود: شخص مسلمان باور قطعی دارد تنها نظام اجتماعی که می تواند به خواسته های مشروع او پاسخ دهد و نظامی را براساس حق و عدالت شکل دهد، نظام زیبای حکومت اسلام است که شکل آن در عصر ظهور ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تحقق خواهد یافت.

حجت الاسلام  اسدی، پرداختن به دو بعد سیاسی و تاریخی در جامعه را از ضروریات دانست و گفت: برای آشکار شدن حقیقت و مبارزه با القائات دشمن که در صدد انحراف عقاید مردم است، باید هوشیارانه مهدویت را تبیین کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha