جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: فراهم کردن زمینه ازدواج جوان ها در حقیقت عمل به آیه ۳۲ سوره نور است که خدا در آن به جوانان نمی‌گوید ازدواج کنید، بلکه به بزرگان جامعه می‌فرماید برای ازدواج جوانانتان پیش قدم شوید و این همان کاری است که شما انجام می‌دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در مراسم گلریزان موسسه بنیان ازدواج گفت: خدا را سپاسگزاریم که ما را به مهمانی و ضیافت الهی دعوت کرد و باید بدانیم خدا هر کسی را به این ضیافت دعوت نمی‌کند و باید قدردان آن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه بزرگان این شهر اهل انفاق، دلسوزی، خَیِر و مؤمن هستند و برای امر مهم ازدواج به میدان آمده‌اند، بسیار ارزشمند است و در نگاه دین چنین اقداماتی بسیار قیمت دارد و در قیامت دستگیر انسان خواهد شد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین  بیان کرد: در قیامت مال و فرزند دست انسان را نمی‌گیرد، بلکه کارهای خیر نظیر تلاش برای تسهیل امر ازدواج، انسان را کمک خواهد کرد و باید از خدای متعال سپاسگزار باشید که شما را در این مسیر قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) بیان کرد: حضرت می‌فرمایند ماه رمضان، ماه دعاست و صادقانه با خدا صحبت کنید و درخواست داشته باشید. این محفل هم محفل درخواست‌های صادقانه است.

وی عنوان کرد: اینکه خیران تلاش می‌کنند به اندازه خودشان در رفع مشکلات نیازمندان سهیم باشند، اقدامی صادقانه است و همواره باید دعاهایمان بر اساس نیت‌های صادقانه باشد تا اثرگذار شود.

استاد حوزه علمیه قزوین  عنوان کرد: بحمدالله در امر ازدواج به همت همه شما خیران و دلسوزان شهر، موسسه بنیان ازدواج راه اندازی شده است و نقش بسیار ارزنده‌ای در امر ازدواج جوانان داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: این اقدام در حقیقت عمل به آیه 32 سوره نور است که خدا در آن به جوانان نمی‌گوید ازدواج کنید، بلکه به بزرگان جامعه می‌فرماید برای ازدواج جوانانتان پیش قدم شوید و این همان کاری است که شما انجام می‌دهید.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha