جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد واعظ موسوی

حوزه/ رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم گفت: ما باید در شب قدر ، بهترین خواسته ها را برای خود و جامعه خویش از خدای متعال بخواهیم و بطلبیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واعظ موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ح«حوزه»، با تاکید بر این که شب قدر، شب نزول قرآن بر قلب نازنین پیامبر(ص) و نیز شب تقدیر امور همه انسان هاست، ابراز داشت: در این شب عزیز که در روایات بسیاری درباره اهمیت آن صحبت شده بسیار خوب است که انسان مومن نه تنها به لحاظ ظاهری بیدار مانده و به شب زنده داری بپردازد، بلکه به معنای حقیقی و معنوی کلمه بیدار شده و از اوهام و خرافات و بداخلاقی ها و کردار و گفتار نادرست و وسوسه های شیطانی که باعث سقوط آدمی به آتش جهنم می شود، خود را برهاند.

وی افزود: به همین خاطر است که بیش از دیگر ایام سال در شب قدر، زمینه توبه و استغفار برای آدمیان فراهم است و این هم در واقع لطف و عنایتی از سوی خدای متعال است که به برکت این ایام عزیز، چنین شرایطی برای بندگان گنهکار مهیا نموده تا با توبه و انابه به سوی او بازگردند.

این استاد حوزه همچنین گفت: باید از پروردگار عالم در شب قدر بخواهیم بهترین ها را به ما عنایت کرده و به ما توفیق دهد که هر چه بهتر و بیشتر بتوانیم از فیوضات عالی شب قدر بهره مند شده و در پرتو نور ولایت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) که حقیقت شب قدر است، بنده خوبی برای پروردگار و به این وسیله همچنین شیعه و محب واقعی برای حضرات معصومین(ع) باشیم.

وی تاکیدکرد: از این رو چه خوب و پسندیده است که انسان در این شب بیش از پیش به رابطه خود با خدایش بپردازد و ببیند که برای بهتر بندگی کردن چگونه باید به اصلاح خویشتن اهتمام داشته باشد تا بتواند در مسیر سعادت به برکت قرآن و عترت ، استوار باقی بماند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha