چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
طبسی

استاد حوزه گفت: در زیات امام هادی(ع) ۱۵۰ مورد از فضایل امیرالمومنین(ع) ذکر شده است، گفت: ای کاش قلمی دلسوز و ولایت مدار این زیارت نامه را به زیبایی شرح بدهد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی در جمع کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان با تسلیت ایام شهادت امام علی(ع)، اظهار کرد: سفارش متواضعانه از طلاب و روحانیون  دارم که زیارت امام هادی(ع) را مطالعه کنید.

وی با بیان اینکه در زیات امام هادی(ع) 150 مورد از فضایل امیرالمومنین(ع) دراین زیارت نامه ذکر شده است، خاطرنشان کرد: ای کاش قلمی دلسوز و ولایت مدار این زیارت نامه را به زیبایی شرح بدهد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه این زیارت امام هادی با سندهای معتبر به ما رسیده است، ابراز داشت: این زیات نامه دارای مضامین بسیار بلندی در وصف حضرت علی(ع) از زبان امام هادی است.

عضو جامعه مدرسین قم عنوان کرد: هنگام دفن امام علی(ع) صعصعة بن صوحان از اصحاب حضرت که جزو تشییع کنندگان پیکر مبارک امام بود و پس از دفن آن حضرت مقداری از خاک قبر برداشت و بر سر خود ریخت و چنین گفت: «ای امیرمؤمنان، پدر و مادرم فدای تو باد، و کرامت های الهی گوارایت باد. تو پاکیزه و شکیبا و مجاهد بودی و به آنچه آرزو داشتی رسیدی. با خداوند معامله‌ی پر سودی کردی و به سوی پرودگار خود شتافتی؛. تو در راه خدا پیشاپیش پیامبر به بهترین صورت جهاد کردی، دین خدا را استوار کردی، سنت پیامبر را محکم ساختی و آتش فتنه را خاموش کردی. اسلام به تو پایدار شد و دین به تو قوام یافت. پیش از هر کسی دعوت پیامبر صلی الله علیه و آله را اجابت کردی».

وی ادامه داد: خطبه صعصعه در سوگ امام علی(ع) خطبه ای فاخر در وصف فضایل حضرت علی(ع) است که توصیه می کنم ابتدا برای خود بخوانیم وسپس برای دیگران کامل بیان کنیم. در این خطبه بیان شده رفتن حضرت برابر با کلید بازشدن درهای شر و رفتن  همه خیرات از جامعه است.

حجت الاسلام طبسی تاکید کرد: معاویه بعد از شهادت حضرت علی(ع) خیلی از افرادی که حتی مخالف حکومت علی(ع) بودند را کُشت و برای خود نگه نداشت، چون به حقانیت حضرت علی اطمینان داشت و این گروه مخالف حق(حضرت علی) را پیرو هوای نفسانی خود و به ضرر حکومتش می دانست .

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابرازکرد: یکی دیگر از خطبه های بی بدیل در وصف فضایل امیرالمومنین(ع)، خطبه حضرت خضر در سوگ حضرت علی(ع) است.  حضرت خضر در این خطبه بیان می کند «ای ابوالحسن! خداوند تو را رحمت کند، تو اولین مسلمان از قوم بودی، خالص‌ترین ایمان و کامل‌ترین یقین مال تو بود، خدا ترس‌ترین بودی، پر رنج‌ترین فرد و محتاط‌ترین به رسول خد(ص) و با ایمان‌ترین اصحاب بودی، مناقب تو از همه بیشتر، سوابقت از همه گرامی‌تر، درجه‌ات بالاتر و از همه به رسول خدا نزدیک‌تر ...»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha