سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
برگزاري نشست فرهنگی « تغذیه جسم و بهداشت و درمان»  در مدرسه علمیه خواهران فاطمه ام البنین (س) حاجی آباد

حوزه/ سلیمانی، کارشناس تغذیه گفت: فشار خون در سن پایین نیز عامل اصلی مرگ و میر در کشور ها شناخته شده است .

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از هرمزگان، آقای سلیمانی در نشست فرهنگی « تغذیه جسم و بهداشت و درمان» که در مدرسه علمیه خواهران فاطمه ام البنین (س) حاجی آباد برگزار شد، با اشاره به بیماری فشار خون، بیان کرد: افراد در فشار خون اولیه، متوجه بروز بیماری خود نمی شوند که از جمله علائم آن سردرد و سرگیجه است و در فشار خون ثانویه نیز به دلیل عدم دفع سدیم بوسیله ی کلیه، بیماری کلیوی در شخص ایجاد می شود .

وي به اهمیت مراقبت های پزشکی و توجه بیمار، به دستورات پزشک پرداخت و افزود: استفاده به موقع از دارو های فشار خون، حفظ آرامش در زندگی و کنترل اعصاب توسط بیمار در روند درمان بسیار حائز اهمیت است.

کارشناس تغذیه با اشاره به اینکه فشار خون در سن و جنسیت افراد متفاوت است، افزود: فشارخون در آقایان وجود دارد، اما در خانم ها از سن یائسگی به بعد فشار خون بیشتر دیده می شود و از علل فشار خون می توان به چاقی، موروثی ، رژیم غذایی بد، مصرف زیاد نمک و چربی، بیماری دیابت و همچنین دخانیات و الکل اشاره کرد.

آقای سلیمانی توصیه کرد: رعایت در استفاده از سبزیجات و میوه جات زیاد و پرهیز از فست فود ها و غذاهای پاکتی برای افراد با فشارخون بالا لازم است و استفاده از سبزیجات و میوه جات زیاد باعث تنظیم پتاسیم خون می شود.

وی در مورد بیماری تیروئید نیز گفت: تیروئید کم کار باعث چاقی و اضافه وزن، گرفتگی و تورم گلو بخصوص صبح ها و متورم شدن زبان، پف شدن چشم ها، سرسنگینی و ورم صورت می شود و نشانه اصلي تیروئید کم کار، خواب آلودگی و از علائم تیروئید پرکار نیز می توان به کم خوابی، بی قراری و لرزش دست اشاره کرد.

آقای سلیمانی توصیه هایی برای افراد مبتلا به بیماری تیروئید کرد و گفت: افراد مبتلا به بیماری تیروئید نباید از کلم، کاهو، شلغم و چغندر استفاده کنند و کسانی که بیماری تیروئید کم کار دارند نیز باید غذاهای دریایی بیشتری مصرف کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha