جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کاگاه مشاوره

حوزه/ کارگاه مشاوره با موضوع«نحوه برخورد با فرزندانی که به سن بلوغ رسیده اند»، در مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کردستان، مراسم ضیافت افطاری و کارگاه مشاوره ویژه  طلاب و فرزندانشان با سخنرانی حجت الاسلام جنانی با موضوع « نحوه برخورد با فرزندانی که به سن بلوغ رسیده اند »و با حضور حجت الاسلام والمسلمین صفی زاده، مدیر حوزه علمیه خواهران استان و اعضای هیئت امناء، در مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) سنندج برگزار شد .

 حجت الاسلام جنانی یکی از عمده مشکلات والدین را نحوه برخورد صحیح با نوجوانان در سن بلوغ دانست و گفت: ما والدین باید با مراقبت دوستانه و عاقلانه خود احساس ایمنی و اطمینان را در وجود فرزندان نوجوانمان ایجاد ‌کنیم.

وی یکی از راه های برخورد با فرزندان نوجوان در سن بلوغ  را ارتباط کلامی خانواده عنوان کرد و افزود: نکته مهم این است که پدر و مادر چقدر با فرزند ارتباط دارند. ما والدین با تنظیم ساعات کار خود و بسترسازی مناسب در منزل بایستی فرصت کافی برای ارتباط‌ با اعضای خانواده به ویژه نوجوان را فراهم آوریم، چون ارتباط کلامی خود مقدمه ارتباط عاطفی است که نوجوان مخصوصا در دوران بلوغ،  سخت به آن نیازمند است.

این کارشناس مشاوره تاکید کرد : شما به عنوان مادر چه اقداماتی انجام داده اید که فرزندتان، فردا بتواند یک مادر خوب باشد، یا مادر و پدر با هم چه اقدامی کرده اید که دختر ما برای ورود به جامعه و مادر شدن آماده شود.

وی در ادامه بعد از صحبت فرزندان طلاب در مورد نحوه برخورد و ارتباط خود با والدین،گفت : بیشتر خانواده‌ها اظهار دارند که فرزندشان هیچ موضوعی را با آن‌ها در میان نمی‌گذارد و مخفی کاری می‌کند. مادران بزرگوار، دقت کنید که  همان‌گونه که مادر، به عنوان نخستین گذرگاه کودک و نوجوان به زندگی اجتماعی مهم است، به همان میزان هم وجود یک پدر مهم است که بتواند با فرزندان ارتباط داشته باشد و برای صحبت های آنها وقت بگذارد و به آنها گوش دهد و خانواده بتواند بر او تکیه کند.

نمازجماعت و ضیافت افطاری پایان بخش این برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha