پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سفیر جمهوری عراق در ایران

حوزه/ سفیر جمهوری عراق در ایران با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این دانشگاه با حجت‌الاسلام نواب، رئیس دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، سعد عبدالوهاب قندیل سفیر جمهوری عراق و یاسر الحجاج رایزن فرهنگی این کشور در تهران شامگاه شنبه با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب و جمعی از معاونان و مدیران این دانشگاه غیردولتی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که دانشجویان عراقی شاغل به تحصیل در دانشگاه ادیان و مذاهب نیز حضور داشتند، سید ابوالحسن نواب ضمن خوش‌آمدگویی به سفیر و هیئت همراه، از همکاری صمیمانه وی در به رسمیت شناخته شدن دانشگاه ادیان و مذاهب از سوی وزارت علوم و تکنولوژی عراق تقدیر و قدردانی کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های دو کشور همسایه ایران و عراق بیش از پیش از حوزه‌های مختلف علمی گسترش یابد.

همچنین سعد عبدالوهاب قندیل سفیر جمهوری عراق در ایران نیز که به تازگی به این مسئولیت منصوب شده است، ضمن تشکر از دعوت دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: امروزه بیش از هرچیز باید فضای گفت‌وگو بین ملت‌ها تقویت شود. دو مسئله جدل و گفت‌وگو وجود دارد که باید این دو را از یکدیگر تفکیک کرد. جدل کاری است که هدف از آن، تحمیل عقیده بر طرف مقابل است اما در گفت‌وگو،‌ هدف تحمیل عقیده نیست بلکه به میان آوردن آرا و نظرات دو طرف و گفت‌وگو درباره آن‌ها است.

وی افزود: سیاست عراق بر گفت‌وگو قرار داده شده است و ما در پی گفت‌وگو با همه کشورها هستیم و از تشنج و تخاصم دوری می‌کنیم.

گفتنی است: سفیر جدید عراق در ایران،‌ استاد دانشگاه بریتانیا است و به عنوان نخستین دانشگاه در جمهوری اسلامی ایران، از دانشگاه ادیان و مذاهب بازدید کرد.

رایزن فرهنگی عراق نیز آمادگی خود را برای تداوم همکاری‌های علمی دو طرف اعلام کرد و در ادامه به سؤالات تعدادی از دانشجویان عراقی شاغل به تحصیل در دانشگاه ادیان و مذاهب پاسخ گفت.

در ادامه این دیدار، نماز جماعت برپا و میهمانان افطار خود را میهمان دانشگاه ادیان بودند و سپس از کتابخانه تخصصی ادیان و مذاهب بازدید کردند.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha