پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام اسکندری

حوزه/ مدیرکل اوقاف استان قم گفت: پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی به دلیل خلوص نیت رهبری و ملت بود و شب‌ قدر هم فرصتی برای تقویت این اخلاص درونی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با اشاره به حماسه آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: حماسه‌های بسیاری در طول دوران دفاع مقدس از سوی رزمندگان اسلام رقم خورد که هر یک قله‌ای از فرهنگ و اقتدار اسلام و ایران را به نمایش گذاشت.

وی افزود: فتح خرمشهر دارای ویژگی‌هایی بود که آن را از دیگر حماسه‌های دوران جنگ تحمیلی متمایز کرده و لازم است به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به مقاومت طولانی مدت مردمی برای جلوگیری از سقوط خرمشهر در آغاز جنگ عنوان کرد: آنچه واقعا اتفاق افتاده فراتر از فیلم‌ها و کتاب‌هایی است که در این باره ساخته و نوشته شده است.

وی ادامه داد: اداره هشت سال دفاع مقدس ملت ایران و پیروزی نظام اسلامی در این نبرد هشت ساله، تنها بر پایه اخلاص و ایمان شکل گرفت زیرا هر کس که به نوعی در این قضیه دستی بر آتش داشت، از رهبر انقلاب اسلامی تا سربازی که در حال دیده‌بانی بود، خالصانه و برای خدا گام بر می‌داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اساس نهضت اسلامی بر پایه اخلاص شکل گرفت، پیروزی آن هم بر همین پایه بود و تداوم انقلاب نیز به همین واسطه محقق شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: پیش از رحلت امام خمینی(ره)، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در مصاحبه‌ای و در پاسخ به سوالی پیرامون ادامه حیات سیاسی و اجتماعی خود عنوان کرده بودند اگر امام به من حکم مسئول عقیدتی یکی از ژاندارمری‌های مرزهای سیستان و بلوچستان را بدهند، با افتخار در این سمت مشغول فعالیت خواهم شد، گفتاری نشانه اخلاص در عمل و انجام تکلیف در هر سمت و جایگاهی که باشد.

وی با اشاره به خودساختگی و تقوای فراوان برای رسیدن به این مقام از اخلاص تصریح کرد: چه بسیار افرادی بودند که به دنبال کسب جاه و مقام در این نظام بوده‌اند ولی به هدفشان نرسیدند اما رهبر معظم انقلاب حتی حاضر بوده‌اند در یک ژاندارمری در مرز فعالیت کنند اما خداوند ایشان را به چنین جایگاهی رساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری خاطراتی از دوران دفاع مقدس و اخلاص و ایمان رزمندگان اسلام را مورد توجه قرار داد و گفت: آنچه موجب پیروزی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس شد، همین خلوص نیت بود و امروز هم با وجود همه مشکلات باید اخلاص و ایمان را معیار عمل قرار دهیم تا به پیروزی دست یابیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: همین اخلاص و در میدان بودن مردم سبب شده که در مقابل دشمنان، عزت و اقتدار بیشتری به دست آوریم و هر روز قدرتمندتر از گذشته باشیم.

وی با اشاره به صحبت‌های چند دقیقه‌ای رهبر معظم انقلاب که موجب عقب‌نشینی آمریکا و حامیانش شد گفت: خدا را شاکریم که رهبری، جلوتر از حوادث حرکت می‌کنند و اتفاقا رمز موفقیت ما نیز همین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با طمأنینه و آرامش فرمودند جنگی رخ نخواهد داد خاطرنشان کرد: روز بعد از این صحبت‌ها بود که ترامپ اظهار کرد به دنبال جنگ با ایران نیستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم اضافه کرد: شب‌های قدر فرصتی برای تمرین و تقویت اخلاص و ایمان فردی و اجتماعی است، به شرطی که انسان با دلی پاک و خالص، وارد این مسیر شود و قلب و زبانش را از آلودگی‌ها بپالاید.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از رحمت الهی در شب‌های قدر گفت: اگر آدمی نتواند این رحمت واسعه را احساس کند، در دنیا و آخرت متضرر خواهد شد چرا که در این شب‌ها، غوغایی بین آسمان و زمین است و فرشتگان در تکاپوی آوردن سرنوشت انسان‌ها در طول یک سال هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری خاطرنشان کرد: فرشتگان در شب قدر حامل سلام الهی برای انسان کامل یعنی حجت خداوند بر روی زمین هستند، فضایی دیگرگونه برای همه انسان‌ها که باید نهایت بهره‌برداری معنوی را از آن داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان کرد: دل‌های آلوده و جان‌های فرسوده به گناه و نیز ناخالصی‌های درونی ناشی از کینه‌ورزی، موجب می‌شود آدمی این نورانیت و معنویت را در شب‌های قدر احساس نکند اما فرصتی به دست آمده که بتوانیم دل را از این ناخالصی‌ها پالایش کنیم.

وی با تاکید بر پرهیز از شکستن دل مومنان و هم نوعان گفت: زبانی که دل دیگری را بشکند، چگونه می‌تواند با خداوند بزرگ سخن بگوید در حالیکه حرمت مومن حتی از کعبه هم بالاتر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری تصریح کرد: انسان‌هایی که مستجاب‌الدعوه هستند، به آن دلیل است که یک عمر سخن خداوند را شنیده و اجابت کرده‌اند و حالا خداوند هم دعای آنها را مستجاب می‌کند.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha