سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
دکتر ناصر سودانی ، رییس دانشگاه امیرالمؤمنین اهواز

حوزه/ رئیس دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز گفت: وقتی مقام معظم رهبری با قاطعیت بیان می‌کنند «پیروزی از آن ماست و شکستی در راه ما نخواهد بود» با استناد آیه ۵۶ سوره مائده است که می‌فرماید؛ «إِنَّ حزب‌الله هُمُ الْغالِبُونَ».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، دکتر ناصر سودانی، رئیس دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز، در ویژه‌برنامه سحرخیزان اهواز، با اشاره به روایت عبدالله ابن عباس مبنی بر اینکه «۳۰۰ آیه در حق علی ابن ابیطالب نازل شده است»، گفت: یکی از این آیات «لَیلَةُ المَبیت» است که ماجرای خوابیدن امام علی(ع) در بستر پیامبر(ص) را شرح می‌دهد.

وی در شرح آیه « وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْری نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ»، گفت: کسی که برای رضای خدا، جانش را در طبق اخلاص قرار می‌دهد حضرت علی(ع) بوده و به‌راستی‌که اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) این‌گونه بودند! امامانی که تمامی وجودشان همچون علی ابن ابی‌طالب(ع) برای جامعه بشری خیر و برکت است.

 سودانی، با بیان اینکه امام علی(ع) کسی بود که اسلام حقیقی را با تمام وجودش مجسم کرده بود، اظهار داشت: در چنین شب‌هایی یتیمان کوفه احساس می‌کنند که بی پدر شده‌اند! چراکه دیگر کسی نبود تا برایشان غذا بیاورد و آنها را نوازش کند و دست پدری بر سر و رویشان بکشد.

وی در ادامه به آیه «وَ مَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا فَإِنَّ حزب‌الله هُمُ الْغالِبُونَ» اشاره کرد و گفت: آیه ۵۶ سوره مائده توصیف کننده شیعیان علی ابن ابی‌طالب(ع) است که بیان می‌کند؛ «هر کس که خدا و رسول و ولیّ خدا را اطاعت کند فاتح و غالب خواهد بود».

 سودانی اضافه کرد: مقصود از «الَّذينَ آمَنُوا» طبق آیه ۵۵ سوره مائده «إنَّما وَلِیُّکُمُ اللّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ» مقصود کسی که در راه خدا و در حال رکوع انفاق می‌کند «یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ» حضرت علی(ع) است.

وی، تصریح کرد: کسانی که از امیرالمؤمنین(ع) تبعیت و پیروی کنند شیعیان واقعی و حزب‌الله هستند! کسانی که هیچ‌گاه شکست نخواهند خورد؛ چراکه «إِنَّ حزب‌الله هُمُ الْغالِبُونَ» خداوند با انصار حزب الله همراه است و دشمنان را شکست می دهد.

رئیس دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز، در پایان گفت: وقتی‌که مقام معظم رهبری، محکم، استوار و با قاطعیت می‌فرمایند؛ «پیروزی از آن ماست و شکستی در راه ما نخواهد بود» با استناد به همان آیه 56 سوره مائده است؛ از این رو ولایتمداران علی ابن ابی‌طالب(ع)، حزب‌الله بوده و حزب‌الله غالب بر دشمنان است و إن‌شاءالله شکستی در پیش رو نخواهند داشت.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha