پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شبکه ۵

حوزه/ در پی قصور صورت گرفته در پخش صحبت‌های مداح هتاک، در یکی از ضیافت‌های مذهبی از شبکه ۵ سیما، مدیر این شبکه و مدیر پخش آن برکنار شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری در دستوری به معاون سیما با تأکید بر اینکه حفظ و حرمت امت اسلامی همواره سیاست گذاری اصلی رسانه ملی بر مبنای منویات رهبر معظم انقلاب بوده است، تصریح کرد: با توجه به قصور صورت گرفته و پخش ناگهانی این سخنان که موجب رنجش خاطر برادران، خواهران و علماء بزرگوار اهل سنت شده است باید در اسرع وقت مدیر شبکه و مدیر پخش برکنار شوند.

 

تعقیب کیفری مداح هتاک

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه هم در جمع خبرنگاران گفته که به لحاظ اینکه این موضوع از شبکه پنج سیما به صورت زنده پخش شد عمل انجام شده علاوه بر حرمت شرعی، مصداق تشویش اذهان عمومی و اذهان جامعه مسلمان اهل سنت ایران اسلامی و دیگر کشور‌های اسلامی بوده که قابل تعقیب کیفری و مجازات برای شخص مرتکب است.

وی افزود: بر همین اساس علاوه بر اقدام مدیریت صدا وسیما به عنوان تکلیف اداری و سازمانی در برخورد با عوامل دست اندر کار برنامه، بلافاصله از ناحیه دادستان تهران به عنوان مدعی العموم علیه مداح اعلام جرم و پرونده تشکیل و مشارالیه به مرجع قضایی و دادسرای تهران فراخوانده شد و تحت تعقیب کیفری قرار گرفت.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: صراحتاً اعلام می‌کنم موضع قوه قضاییه، تعقیب کیفری جدی این شخص و هر فردی است که اعمال مجرمانه‌ای در این سطوح انجام می‌دهد و تعقیب کیفری ایشان با اقتدار و صلابت در دستگاه قضایی انجام شده است و در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی، دستگاه قضایی با این شخص برخورد می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha