جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حاجتی ، امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز، گفت: راه قوی شدن و قدرتمند شدن، ارتباط با شیطان و امید به شیطان بزرگ بستن نیست! راهش این است که به خدا اعتماد کنید و توجهتان به پروردگار عالم بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، در ادامه سلسله مباحث «مسیر یار»، با بیان اینکه درب دعا بر روی انسان باز شده، گفت: در ماه مبارک رمضان، به دعاها بیشتر روی آورید؛ چراکه در این ماه، سعادتی نصیب انسان‌ها باز شده که باید از آن استفاده کنند!.

وی با اشاره به آداب زیست در ماه رمضان، گفت: در شب‌های رمضان الکریم، باید کمتر بخوابیم و بیشتر به مناجات با خدا بپردازیم (كُتِبَ عَلَيكُمُ الصِّيامُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذينَ مِن قَبلِكُم)؛ ماه مبارک رمضان، تشریع شده تا انسان‌ها تقوا پیشه کنند و زمانی می‌توان با تقوا بود که کمتر خوابید و بیشتر بیدار بود و به دعا پرداخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، خطاب به جوانان، تصریح کرد: کمتر بخواب و بیشتر مناجاتت کن! در روایت آمده در سحرهای لیله‌القدر وقتی‌که اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در این قطعه از زمان واقع می‌شدند، فاطمه(ص) رختخواب‌ها را جمع می‌کرد و بچه‌ها را بیدار نگه می‌داشت، پیامبر دست به دعا بالا می‌برد و امیرالمؤمنین مناجات می‌کرد.

امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به راه قوی شدن انسان، گفت: ماه مبارک رمضان به انسان یادآوری می‌کند که اگر می‌خواهی قوی شوی، باید به خدا اعتماد داشته باشید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، گفت: راه قوی شدن و قدرتمند شدن، ارتباط با شیطان و امید به شیطان بزرگ بستن نیست! راهش این است که به خدا اعتماد کنید و توجهتان به پروردگار عالم بیشتر شود.

وی در پایان، استمرار بر ذکر «یا رفیق من لا رفیق له...» را در بهبود ارتباط با خداوند مؤثر دانست و گفت: تا می‌توانید در این ماه شریف، ذکر خدا گویید و ارتباط خود با پروردگار را با ذکر «یا رفیق من لا رفیق له...» بیشتر کنید.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha