چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 برگزاری مراسم شب قدر و عزاداری امیر المؤمنین ‌(ع) در حرم امامین عسکریین (ع)

حوزه/ حجت الاسلام منصوری گفت: در شب‌های قدر اعمال بسیاری وارد شده لاکن یکی از برترین این‌ها عملی است که اگر انسان بدان استمرار داشته باشد، یقیناً دعایش مستجاب خواهد شد.

حجت الاسلام عباس منصوری، کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، پیرامون اعمال این شب پر فضیلت، اظهارداشت: شب‌های لیالی قدر، هر کدام اعمال جداگانه‌ای دارند، لاکن یک سری اعمال برای هر سه ذکر به‌صورت مشترک ذکر شده است.

وی به اعمال مشترک لیالی قدر اشاره کرد و گفت: نخستین عمل، «غسل کردن که بهتر است مقارن با غروب آفتاب باشد تا نماز عشا با غسل خوانده شود»، «خواندن ۲ رکعت نماز که در هر رکعت بعد از حمد، هفت مرتبه سوره‌ی توحید را خوانده و بعد از نماز هفتاد مرتبه گفته شود: استَغفِرُالله وَ اَتوبُ اِلَیهِ» و «قرائت دعای معروف قرآن بر سر است».

حجت الاسلام منصوری، پیرامون اعمال شب قدر، با بیان اینکه در شب‌های قدر اعمال بسیاری وارد شده لاکن یکی از برترین این‌ها عملی است که اگر انسان بدان استمرار داشته باشد، یقیناً خواسته‌هایش مقبول خدا قرار خواهد گرفت، گفت: رهبر معظم انقلاب، بهترین اعمال در شب قدر را «دعا» دانسته و تصریح کرده‌اند که «احیاء هم برای دعا و توسل و ذکر است».

این کارشناس مذهبی، ادامه داد: دعا یعنی با خدای متعال سخن گفتن؛ در واقع خدا را نزدیک خود احساس کردن و حرف دل را با او در میان گذاشتن است.

حجت الاسلام منصوری، در پایان به اقسام دعا اشاره کرد و گفت: دعا یا درخواست یا تمجید و تحمید و یا اظهار محبت و ارادت؛ که همه‌ی این‌ها دعاست و تا انسان می‌تواند باید دعا کرد؛ چراکه رمز قبولی حاجات، دعاست.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha