پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ امام جمعه شیراز با بیان اینکه حضرت امیرالمومنین(ع) از غیر خداوند ترس نداشت و این مصداق بارز توکل است، گفت: چرا برخی با یک تشر آمریکا می ترسند این به معنای آن است که هنور به خداوند وصل نشده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، معنای توکل را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: توکل به این معنا است که تا با خداوند هستی احساس ترس نکنید.

وی با بیان اینکه حضرت امیرالمومنین(ع) از غیر خداوند ترس نداشت و این مصداق بارز توکل است، افزود: چرا برخی با یک تشر آمریکا می ترسند این به معنای آن است که این افراد هنور به خداوند وصل نشده اند.

امام جمعه شیراز با ادامه این مطلب که چرا باید از امثال آمریکا بترسیم، ما با خداوند هستیم، تصریح کرد: کسی که با خداوند است ترس ندارد یکی از نمونه های ترس این است که فرد می گوید با خداوند هستم، اما هنوز به غیر از خداوند اعتقاد دارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، ریا و خود نمایی را نوعی شرک دانست و خاطرنشان کرد: اگر خداوند همه کاره عالم است، پس نباید غیر از خداوند را قبول داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام تاکید کرد: برخی اعمال خوب و نیکی در زندگی خود انجام می دهند اما باز در دل های خود می ترسند که شاید در وظایف خود کوتاهی کرده باشند و خداوند این اعمال را قبول نکند، این افراد همان کسانی هستند که در نظام ارزشی حضور دارند، بحمدالله در این نظام به برکت ارشادات امام(ره) و مقام معظم رهبری ما این نظام ارزشی علوی را که قرآن کریم تبیین کرده است برای خود پذیرفته ایم و می خواهیم در زندگی پیاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسیر ما انقلاب اسلامی بوده و مسیری درست است، بیان داشت: نگرانی دوستان خدا از این است که نکند در وظیفه بندگی کوتاهی کرده باشند وظیفه بندگی ما در راس پذیرفتن ولایت امام زمان(عج) و اطاعت از فرمان امام زمان(عج) است.

نماینده ولی فقیه در فارس ابراز کرد: امام زمان(عج) در زمان غیبت خود فقها را نائب خود قرار داده اند، اگر می خواهیم ببینیم درست عمل کرده ایم باید به خواسته نائب امام زمان(عج) توجه کنیم ، از این رو مسیر خود را که انتحاب کرده ایم باید محکم آن را ادامه دهیم.

وی در پایان عنوان کرد: همه خوبی ها در وجود امام علی(ع) جمع شده است، ترس از قیامت و ایمان به خداوند از جمله ویژگی های بارز حضرت علی(ع) است که در وجود ایشان غوغا کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha