سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام رئیسی

حوزه/ رئیس قوه قضائیه به سفارش و تاکید امام علی (ع) به اجرای امر به معروف ونهی ازمنکر در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: بسیاری از پرونده های قضایی موجود با کدخدا منشی و ریش سفیدی اقوام و بزرگان به راحتی و بدون نیاز به دستگاه قضا حل می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد،حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، در مراسم احیای شب قدر ۲۱ رمضان در صحن جامع رضوی حرم مطهر حضرت رضا(ع) به گستردگی پرونده های قضایی در دادگستری ها اشاره کرد و گفت: از آنجا که یکی از وصیت های امام علی(ع) تلاش برای آشتی دادن بین همسایگان و دوستان است، بسیاری از پرونده های موجود با کدخدا منشی و ریش سفیدی اقوام و بزرگان به راحتی و بدون نیاز به دستگاه قضا حل می شود.

وی با اشاره به سفارش و تاکید امام علی (ع) درباره اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، اظهار کرد: همه باید احساس مسئولیت کنیم و اگر در اداره ای رشوه خواری صورت می گیرد، می بایست درباره این موضوع حساس بود زیرا رشوه خواری در نظام اسلامی و ولایی جایگاهی ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه نسبت به اهمیت شب قدر گفت: لیله القدر شبی است که بنا به نص صریح قرآن کریم، شب نزول این کتاب بر قلب پیامبر(ص) است  قرآن، کتاب تمام سعادت، معلم و راهنمای انسان برای رسیدن به کمال است .

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه با اشاره روایتی از امام جواد(ع) پیرامون شب قدر گفت: شیخ مفید(ره) در کتاب خود روایتی از امام جواد(ع) بیان می کند که می فرمایند: به شب قدر ایمان بیاورید .

وی با بیان اینکه شب قدر فقط به دوران پیامبر خاتم (ص) تعلق ندارد، اظهار داشت: لیله القدر متعلق به همه دوران ها می باشد و در عصر حاضر شب قدر تعلق به امام زمان(عج) دارد و رمز شناخت این شب، حضرت فاطمه (س) است و ما مکلفیم ایشان را بشناسیم زیرا صاحب شب قدر هستند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام علی(ع) به بخش های از وصیت نامه آن حضرت اشاره و خاطر نشان کرد: تاکید امیرمومنان(ع) بر دچار نشدن به دنیا محوری و دنیا پرستی، تلاش برای پاداش اخروی، یاور مظلوم و دشمن ظالم بودن و گفتن سخن حق است.

گفتنی است مراسم شب قدر ۲۱ رمضان در حرم مطهر رضوی با برگزاری دعای جوشن کبیر و مداحی و ذکر مصیبت با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) برگزار شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha