پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دسته عزاداری در کراچی

حوزه/ همزمان با بیست و یكم ماه رمضان مصادف با سالروز شهادت امام علی(ع) كه در پاكستان به "یوم علی"معروف است، شیعیان سراسر كشور، با برگزاری مراسم های عزاداری و راه انداختن دسته های سینه زنی، در غم شهادت پیشوای خود سوگواری كردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیعیان پاكستان در شهرهای اسلام آباد، كراچی، لاهور، پیشاور، راولپندی، اسكردو، كویته، مولتان، حیدر آباد و شهرها و مناطق دیگر پاكستان با حضور در حسینیه ها و دسته های عزاداری در میان تدابیر شدید امنیتی، در سوگ شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام، برسر و سینه زدند و اشك ماتم ریختند.

مراسم تشییع نمادین پیكر حضرت علی (ع) یكی از ویژه برنامه های عزاداری یوم علی (ع) در پاكستان است كه در شهرهای مختلف این كشور برگزار شد.

در شهر کراچی دسته عزاداری یوم شهادت حضرت امام علی (ع) از پارک نشتر شروع شده و در حسینیه ایرانیان در منطقه کهارادر پایان یافت.

عزاداران امام مظلوم نماز ظهر و عصر را به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید احمد اقبال رضوی معاون دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان خواندند و مانند هر سال پس از نماز شیعیان کراچی که در دسته عزاداری حضور داشتند نفرت خودشان را نسبت به آمریکا و اسرائیل اعلام کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha