سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نشست فرهنگی «تبیین و بررسی بیانیه گام دوم انقلاب رهبر حکیم» در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بندرعباس

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت: بیانیه گام دوم انقلاب باید گفتمان سازی و تبدیل به سیاست گذاری و برنامه عملیاتی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، «حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در نشست فرهنگی «تبیین و بررسی بیانیه گام دوم انقلاب رهبر حکیم» که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بندرعباس برگزار شد، بیان داشت: یکی از ضروریاتی که طی مطالبات طلاب در حوزه مباحث سیاسی و اخلاقی مدنظر است، بالابردن سطح بینش سیاسی و پایه های اخلاقی است.

وی به اهمیت توجه به منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی در تربیت طلاب انقلابی اشاره کرد و گفت: درس اخلاق در مدارس علمیه زمانی در تربیت طلبه انقلابی تاثیرگذار خواهد بود که صرف فعالیت علمی و تشریفاتی و کلاسیک نباشد.

استاد حوزه با اشاره به اینکه بیانیه مقام معظم رهبری مدظله العالی، نقشه راه مرحله دوم انقلاب اسلامی است، افزود: بیانیه گام دوم انقلاب باید گفتمان سازی و تبدیل به سیاست گذاری و برنامه عملیاتی شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با اشاره به دلیل ارائه بیانیه گام دوم انقلاب در چهل سالگی انقلاب، بیان داشت: عدد چهل عدد پختگی، کمال، رشد و بلوغ است از این رو اوج بلوغ جسمی، معنوی و اندیشه سیاسی و اجتماعی در این زمان است.

استاد حوزه و دانشگاه با استناد به آیه 142 سوره مبارک اعراف «وَ واعَدْنا مُوسى ثَلاثِينَ لَيْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْر» گفت: عدد چهل ظرفیتی است که خداوند، خلعت کلیم الهی را در چهل سالگی به حضرت موسی علیه السلام پوشانده است.

وی ضمن بیان روایتی از رسول خدا صلی الله علیه و آله، مبنی بر اینکه «مَنْ اَخْلَصَ لِلّهِ اَرْبَعينَ صَباحا، ظَهَرَتْ يَنابيعُ الْحِكْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلى لِسانِهِ» کسی که چهل شبانه روز قلبش را برای خدا خالص کند خداوند چشمه های حکمت را از قلبش به زبانش جاری می کند، خاطر نشان شد: گام نخست، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در راستای به تصویر کشیدن اوج بلوغ و کمال انقلاب است.

مدير حوزه علميه خواهران هرمزگان بیان داشت: نسل اول و دوم انقلاب اسلامی ایران، بزرگترین قدرت امپراطوری منطقه ی خاورمیانه ی تحت سلطه آمریکا را ساقط کردند سپس انقلاب را در مقابل امواج و تلاطم های جنگ، توطئه ها، کودتاها، منافقین و احزاب محفوظ نگه داشتند.

وی با بیان اینکه در گذشته کشور ایران در معادلات سیاسی، اقتصادی و نظامی در دنیا جایگاه نامناسب و وضع غم انگیزی داشت، گفت: امروزه انقلاب اسلامی در حوزه پزشکی، هسته ای، هوا و فضا، علم و دانش به مرحله ی قابل قبول و رشد و تعالی رسیده است.

استاد حوزه با اشاره به فرا رسیدن زمان افول و سقوط تمدن غرب افزود: نکته ای دیگر در بحث انتخاب این زمان برای ارائه ی بیانیه گام دوم انقلاب شرایط جهانی انقلاب اسلامی است که صدای شکسته شدن استخوان های نظام لیبرال دمکرات غرب به گوش جهانیان می رسد.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان محور دیگر بیانیه گام دوم انقلاب را نگاه نو و جدید به جوانان در کنار استفاده از مسئولان باتجربه دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha