جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجدی در تورنتو برای حفظ محیط زیست، بطری پلاستیکی را ممنوع کرد

حوزه/ مسجد اسکاربورو در تورنتوی کانادا در ایام ماه مبارک رمضان اعلام کرد که استفاده از بطری های آب و ظروف یک بار مصرف در مسجد ممنوع است و در ظرف های قابل استفاده مجدد غذا را به مردم ارائه می دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، به منظور ایجاد فضای بهتری با ماهیت سازگاری با محیط زیست در ایام ماه رمضان، مسجد اسکاربورو در تورنتوی کانادا استفاده از بطری های آب و ظروف یک بار مصرف را در مراسم های افطاری ممنوع کرد.

موسسه اسلامی تورنتو ابتکار «رمضان بدون زباله» را آغاز کرده است، ابتکاری که استفاده از بطری آب پلاستیکی و توزیع آن در مسجد را منع می کند. در ایام رمضان بسیاری مساجد بطری های آب پلاستیکی هر روزه در میان نمازگزاران توزیع می کنند. در بعضی موارد میزان بطری های آب داده شده به صدها عدد می رسد، در این میان لیوان ها و بشقاب های پلاستیکی نیز هنگام افطار مصرف می شود.

به گفته فرید امین سرپرست هیات مدیران موسسه اسلامی تورنتو، موسسه هر هفته میزبان 5 هزار نمازگزار برای افطاری و نماز مغرب می باشد و نزدیک به 25 هزار بطری آب در این ماه میان روزه داران توزیع می شود.

زینب حامد 21 ساله که تمام عمرش به این مسجد آمده ضمن ابراز خوشحالی از این کمپین گفت: وقتی اولین بار راجع به آن شنیدم با خودم گفتم بالاخره وقتش رسیده بود که چنین کاری انجام شود.

 امین گفت: من فکر می کنم ما شواهد بیشتر و بیشتری را می بینیم که نشان دهنده اهمیت توجه به این مسئله هستند. به ویژه با توجه به تغییرات آب و هوایی. مسئله تنها استفاده  از بطری های یک بار مصرف نیست که نگرانش هستیم. بلکه باید بتوانیم غذا را در ظرف های زیست تجریه پذیر بدهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha