چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
قدیمی ترین مسجد گلاسکو مجوز بازسازی و توسعه دریافت کرد

حوزه/ مسجد نور در شهر گلاسکو، بزرگترین شهر در اسکاتلند با موافقت شورای شهری، مجوز بازسازی و توسعه ۱۳۰۹ متر مربعی دریافت کرده و یک ورودی و سالن نمازخانه جدید خواهد داشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از رسانه های محلی، طرح بازسازی قدیمی ترین مسجد شهر گلاسکو در اسکاتلند با موافقت شورای شهری روبرو شد. «مسجد نور» قرار است به وسعت 1309 مترمربع توسعه پیدا کرده و یک ورودی جدید و سالن نمازخانه جدید نیز خواهد داشت. در این فضا یک حیاط باغ خصوصی نیز ایجاد خواهد شد.

اینکدیزاین، معمار این پروژه اعلام کرده که طراحی انجام شده ارتفاع دو طبقه کنونی را حفظ کرده و فضای دو برابری را برای سالن نمازخانه در نظر گرفته است. همچنین یک مناره بلند نیز در کنار ساختمان ساخته خواهد شد.

هدف طراحی جدید، ورود نور بیشتر به داخل ساختمان است. در روز نور طبیعی بر روی ساختار بیرونی منعکس خواهد شد. سالن نماز نیز در شب با طراحی «جعبه طلایی» منحصر به فرد خواهد درخشید.

موریس هیکی سرپرست تیم معماری گفت: مشتری به این نتیجه رسیده بود که نیاز است مسجد کنونی ارتقاء داده شود و تسهیلات مضاعفی برای آن در نظر گرفته شود. ما مسجد را به یک طراحی معاصر تبدیل کردیم که یک چشم انداز قوی برای یک مسجد در قرن بیست و یکم ایجاد کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha