پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 493536
۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
همایش بزرگ قرآنی در نجف آباد

حوزه/ همایش بزرگ قرآنی روز سه شنبه ۷ خرداد، در سالن شهروند با تلاوت قاری برتر کشور استاد محمد رضا حق شناس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از نجف آباد، همایش بزرگ قرآنی با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نجف آباد پیش بینی شده بود و پس از مداحی شهادت حضرت علی (ع) و اجرای گروه تواشیح نصر در رثای مولای متقیان، استاد محمدرضا حق شناس به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت.

سخنرانی امام جمعه نجف آباد و حجت الاسلام بیدرام رئیس اداره اوقاف شهرستان نجف آباد، پخش فتو کلیپ ویژه قرآنی، نمایشگاه محصولات فرهنگی قرآنی و تقدیر از برگزیدگان و نفرات برتر مسابقات قرآنی شهرستان نجف آباد، از دیگر بخش های این همایش بود.

*در زمان ظهور حجت خدا، همه جامعه قرآنی می شود

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی، امام جمعه نجف آباد ضمن تشکر از تمامی کسانی که در برپایی این محفل بزرگ نقش داشتند، گفت: هرکسی به هر اندازه که با قرآن نشست و برخاست داشته باشد از آن بهره می برد، از خداوند بخواهیم که قرآنی شویم و دعای "اهدنا الصراط المستقیم "در حق ما مستجاب گردد.

وی با اشاره به ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف افزود: در زمان ظهور حجت خدا همه جامعه، قرآنی می شود.

*یکی از نیازهای شهرستان نجف آباد وقف برای قرآن است

حجت الاسلام بیدرام رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد نیز  در این همایش قرآنی ضمن تقدیر از مدعوین و مسئولان بیان کرد: شهرستان نجف آباد یکی از پیشگامان وقف است و تا کنون 510 موقوفه در این شهرستان ثبت شده است.

وی در ادامه در خصوص تعداد موقوفات شهرستان نجف آباد در استان اصفهان اظهار کرد: در سال 97 شهرستان نجف آباد با 17 وقف جدید رتبه اول وقف در استان اصفهان را بدست آورد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد با اشاره به اینکه اولین واقف پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بوده است تاکید کرد: وقف مقوله ای است که ائمه اطهار علیهم السلام در کنار هزاران کار حسنه ای که انجام می داده اند بر آن تاکید داشته اند.

حجت الاسلام بیدرام گفت: یکی از نیازهای شهرستان نجف آباد وقف برای قرآن است، ما مکان های وقف شده در نجف آباد برای امور قرآنی داریم ولی به موقوفاتی نیاز داریم که مخارج این موسسات قرآنی مانند مربیان قرآن، هدایا و ... نیز تامین گردد.

وی در ادامه ضمن اشاره به موقوفات روضه خوانی شهرستان نجف آباد ابراز کرد: 80 درصد از موقوفات نجف آباد در خصوص روضه خوانی است و همانگونه که به وقف برای عترت خوب ارزش داده شده است، برای قرآن نیز باید شاهد وقف های بیشتری باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha