سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ابوشریف

حوزه/ نشست نقش جنبش های اسلامی در مواجهه با معامله قرن پیش از ظهر امروز در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، نشست نقش جنبش های اسلامی در مواجهه با معامله قرن پیش از ظهر امروز با حضور ناصر شریف نماینده جنبش جهاد اسلامی و برخی از علما و فضلای حوزه علمیه قم در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

در این جلسه، ناصر ابو شریف گفت: ما تنها در صورتی می توانیم در مواجهه با دشمنان پیروز شویم که دشمن شناسی و اتحاد بین نیروها را داشته باشیم، برخی از گروه های اسلامی به جای صهیونیسم، ایران را دشمن خود می دانند و مسیر را به اشتباه طی کرده اند.

وی با بیان اینکه برخی از گروه های اسلامی مانند حزب الله تحت هر شرایطی از مسیر خود خارج نمی شوند، ابراز کرد: در قرآن کریم به دشمنی با بنی اسرائیل تاکید شده است، بنابراین باید اسرائیل و صهیونیسم دشمن اصلی ما باشد و نباید برخی از گروه های اسلام گرا به دنبال دشمنان خیالی بگردند، بلکه باید به خط ایران، حزب الله و گروه های مقاومت بپیوندند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تاکید کرد: ما باید قدرت خود را جمع کرده و در یک مسیر قرار دهیم؛ نقش علما و فتاوای آن ها نیز در جنبش های اسلامی بسیار مهم است. در سال 1935 میلادی علما هر گونه تعامل با رژیم صهیونیستی را تحریم کردند که دو نفر از آن ها ایرانی بودند.

ابوشریف با تاکید بر لزوم آگاه کردن مردم نسبت به فتاوای علما و بزرگان عنوان کرد: در فلسطین گروه های اسلامی بسیاری مانند حماس، حزب التحریر و جنبش جهاد اسلامی وجود دارد و ما می توانیم دشمن را شکست دهیم، اما به شرط اینکه دشمن شناسی و اتحاد را در دستور کار خود قرار دهیم.

گفتنی است: دکتر ابوشریف 13 سال در زندان های رژیم صهیونیستی به سر برده و در حال حاضر نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران به عنوان یکی از جنبش های بنام فلسطین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha