جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 نشست نقش جنبش های اسلامی

حوزه/ نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران بیان کرد: : ما باید قدرت خود را جمع کرده و در یک مسیر قرار دهیم؛ نقش علما و فتاوای آن ها نیز در جنبش های اسلامی بسیار مهم است. در سال ۱۹۳۵ میلادی علما هر گونه تعامل با رژیم صهیونیستی را تحریم کردند که دو نفر از آن ها ایرانی بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ناصر ابوشریف پیش از ظهر امروز در نشست نقش جنبش های اسلامی در مواجهه با معامله قرن که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد با بیان اینکه مسئله فلسطین مسئله اسلام است، اظهار داشت: در قرآن کریم آیات بسیاری درباره این مکان نازل شده است که تمام این ها نشان دهنده جایگاه مقدس این مکان است.

وی افزود: نماز مسلمانان در ابتدا به سمت بیت المقدس اقامه می شد، حتی وقتی مسلمانان نخستین قدم خود را به سمت سرزمین های دیگر برداشتند، سرزمین قدس به صورت مسالمت آمیز فتح شد که این موضوع نیز نشان دهنده اهمیت این سرزمین است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: زمانی که مسلمانان به قدس تسلط پیدا کردند هیچ یهودی در شهر قدس زندگی نمی کرد، بلکه تمام ساکنین این شهر مسیحی و نصاری بودند، حضرت مسیح(ع) نیز از نصاری بودند و بخشی از مردم به ایشان ایمان آوردند؛ این مسئله تا امپراطوری روم که دین مسیحیت را به عنوان دین رسمی برگزید، ادامه داشت.

 

 فلسطینی ها  با اختیار خود به اسلام گرویدند

ابوشریف بیان کرد: رومی ها یهودیان را از فلسطین اخراج کردند، سپس یهودیان به جزیرة العرب، خیبر، شام و مدینه منوره رفتند و به رغم همه این مسائل هیچ تغییری در بافت جمعیتی سرزمین قدس ایجاد نشد و کسانی که به دین اسلام پیوستند کاملا به خواست خود این کار را کردند و هیچ اجباری متوجه آنان نبود.

وی با اشاره به احترام اسلام به عقاید دیگر ادیان تاکید کرد یکی از انگیزه های دفاعی در اسلام حمایت از مقدسات بوده و این مقدسات می تواند برای ادیان دیگر نیز باشد و مسلمانان می توانند حتی از عقاید مسیحیت نیز دفاع کنند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: در زمان فتح قدس خلیفه دوم در قدس نماز به جا نیاورد و این ماهیت دین اسلام را در احترام به مقدسات دیگران می رساند، در زمان فتح قدس توسط مسلمانان نیز هیچ یهودی در این مکان زندگی نمی کرده که بخواهد مکان مقدسی نیز داشته باشد.

 

 

 قداست یک مکان توجیه کننده تملک آن نیست

ابوشریف عنوان کرد: هیچ یک از اماکن مقدسه توسط مسلمانان به زور تصاحب نشد، مسجد الاقصی یک مکان متروکه ای بود که مسمانان آن را احیا کرده و در آن نماز خواندند، قداست توجیه گر تملک نبوده و این دو با یکدیگر تفاوت دارند.

وی مطرح کرد: حفظ قدس برای مسلمانان یک ضرورت است. در سند عمری حمایت از شهر قدس در برابر مهاجمین تضمین شده و در نامه ای که اخیرا توسط یک کشیش مسیحی به سران سعودی نوشته شد، سعودی ها متهم به خیانت به این سند شدند؛ کشیش های دیگر ارتدوکس نیز از سعودی ها در خواست کرده اند که از این سند عمری حمایت بکنند، یکی از مفاد این سند این است که یهودیان در این شهر زندگی نکنند و از مسلمانان خواسته شده که به این سند وفادار باشند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با بیان اینکه مسلمانان در اواخر قرن 19 میلادی و دوره امپراطوری عثمانی آرام آرام به فلسطین آمدند ابراز کرد: سرزمین شام، فلسطین وقدس 100 سال توسط فرنگی ها اشغال شد و سپس مسلمانان این تسلط را بدست گرفتند، نکته ای که وجود دارد این است که در زمان تسلط مسلمانان در این سرزمین به وضعیت موجود در این سرزمین احترام گذاشته شد.

ابوشریف با اشاره به حرمت تشکیل دولت یهود از نظر بزرگان این یهودی یادآور شد: تمام خاخام های یهود در ابتدا با جنبش صهیونیسم مخالف بوده و معتقد بودند که تشکیل حکومت یهود قبل از ظهور مسیح باعث خشم خداوند می شود.

وی بیان کرد: پیش قراولان جنبش صهیونیسم، چپ گرا و غیر مذهبی بودند، پس از شکست طرح ناپلئون انگلستان این مسئولیت را به عهده گرفت و از اواسط قرن 19 میلادی شروع به وارد کردن یهودیان به فلسطین کرد؛ حتی برای تحقق این هدف کشتارهای ساختگی از بین یهودیان به راه افتاد. یهودیان در ابتدا در مناطق شهری فلسطین ساکن نشدند، بلکه در ابتدا به مکان های بدوی منتقل شدند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران خاطرنشان کرد: صهیونیسم یک طرح استعماری بوده که برای نخستین بار ناپلئون بناپارت آن را طرح کرد و هدف از طرح آن ایجاد یک جسم ناهمگون در میان امت اسلامی بود، همچنین به دنبال این بود که از شر یهودیان در اروپا خلاص شود.

 

 مسیحیان انجیلی مهم ترین عامل تاثیر گذار در تصرف فلسطین بودند

ابوشریف افزود: عموم یهودیان منقل شده به مناطق بدوی نشین فلسطین به دیگر کشورها مهاجرت کردند، اما پس از جنگ جهانی اول اعلامیه بالفور به نفع یهودیان منتشر شد، نخست وزیر انگلستان نیز در آن زمان یک مسیحی انجیلی بود، این مسحیان عقیده داشتند که مسیح زمانی ظهور می کند که یهودیان به فلسطین تسلط پیدا کرده و مسجد الاقصی را تخریب و به جای آن نماد سلیمان را احیا کنند، بنابراین عقاید این مسیحیان مشوق اصلی یهودیان برای تصرف فلسطین شد.

وی با تاکید بر اینکه در سال 1919 میلادی ما شاهد پیمانی مبنی بر تجزیه امت اسلامی بودیم مطرح کرد: منطقه خاورمیانه میان فرانسه، انگلستان و روسیه تزاری تقسیم و فلسطین به انگلستان به عنوان سهم اعطا شد. تعداد سربازانی که فلسطین را اشغال کردند، حدود 317 هزار نفر بود که بخشی از افراد این ارتش از مستعمرات انگلستان تشکیل شده بودند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با بیان اینکه تعداد یهودیان در سال 1917 در فلسطین 14 هزار نفر بود، ابراز کرد: در سال 1919 میلادی انگلستان قیمومیت خود را برای فلسطین اعلام کرد، اما پس از مدتی به جای آماده کردن فلسطین برای تعیین سرنوشت، شروع به تجزیه فلسطین و وارد کردن یهودیان به این سرزمین کرد.

ابوشریف عنوان کرد: سوء استفاده از نتایج جنگ جهانی دوم و اخراج یهودیان از سرزمین اعراب و وارد کردن آنان به فلسطین از موارد تسهیل روند حضور یهودیان در فلسطین به شمار می آید و در سال 1948 میلادی تعداد یهودیان فلسطین به 650 هزار نفر رسید.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1936 میلادی طولانی ترین اعتصاب توسط مردم فلسطین رخ داد و تا سال 1939 بیشترین تحرکات و فداکاری های مردم فلسطین را شاهد هستیم، اما در نهایت نتوانستند بر امپراطوری انگلستان پیروز شوند، چرا که این امپراطوری دارای تجهیزات و نیروی انسانی گسترده ای بود.

نماینده جنبش اسلامی فلسطین در ایران ادامه داد: پس از مدتی ارتش انگلستان اقدام به آماده سازی یهودیان و باندهای صهیونیستی کرد و عمدتا افسران انگلیس باندهای صهیونیستی را تشکیل دادند، در سال 1948 میلادی زمانی که انگلستان از فلسطین خارج شد، 65 هزار نفر نظامی و 65 هزار شبه نظامی آماده شده بودند و در این زمان مردم فلسطین به شدت سرکوب شده بودند و حتی یک گلوله نمی توانستند داشته باشند، اما باندهای صهیونیستی مجهز به انواع سلاح ها بودند.

نماینده جنبش اسلامی فلسطین در ایران مطرح کرد: تمام توطئه ها در فلسطین برای تحکیم قوای حاکمیت یهود در این سرزمین انجام شده و زمین های سرزمین های اشغالی توسط مسیحیان خارج نشین و برخی از سرمایه داران به یهودیان اعطا شد، جنگ باندهای صهیونیستی از سال 1948 علیه فلسطین آغاز شد که دو سوم مردم فلسطین اخراج شده و 78 در صد این سرزمین اشغال شد.

ابوشریف با اشاره به حمایت های قدرت های بزرگ دنیا از رژیم صهیونیستی ابراز کرد: فرانسه به برنامه اتمی این رژیم کمک کرد و در جنگ سه جانبه علیه مصر شرکت کرد؛ سپس شاهد گسترش رابطه رژیم صهیونیستی با آمریکا بودیم؛ در سال 1967 میلادی فلسطین به طور کامل به اشغال رژیم صهیونیستی در آمد و پس از این تاریخ شاهد گسترش رابطه این رژیم با آمریکا هستیم.

 

پیمان اسلو پایان تلخی بر انتفاضه هفت ساله فلسطین بود

وی اضافه کرد: پس از این جنگ ها اسرائیل نتوانست پیروزی هایی کسب کند و نمونه آن در سال 1982 میلادی بود که از لبنان شکست خورد، در سال 1987 میلادی نیز انتفاضه فلسطین آغاز شد که هفت سال به طول انجامید، اما متاسفانه پایان این انتفاضه منجر به پیمان اسلو شد که هیچ دستاوردی برای مردم فلسطین نداشت، بلکه خیانتی عظیم به شمار می آید.

نماینده جنبش اسلامی فلسطین در ایران اظهار داشت: حفظ امنیت اسرائیل در قرن بیستم میلادی توسطه کسینجر به آمریکا مرتبط شد و پس از این تاریخ آمریکا پیمان هایی را برای حفظ رژیم صهیونیستی منعقد کرد، ریگان نیز معتقد به نوعی از جنگ بودند که در آن مومنین بر کفار پیروز می شوند.

ابوشریف حمله جورج بوش به عراق را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: برخی ادعا دارند که برای کشف سلاح های کشتار جمعی این جنگ انجام شد، اما این یک دروغ بزرگ است، بلکه انگیزه اصلی این جنگ دینی بوده و برای بقایای یاجوج و ماجوج در عراق انجام شد، این نشان می دهند که اقدامات روسای جمهور عراق بعضا به دلیل غرائض دینی انجام شده است.

وی با تاکید بر صهیونیسم بودن برخی از اعضای دولت آمریکا خاطرنشان کرد: البته عده ای از دولتی های آمریکا مسیحی هستند، اما این افراد نیز به دنبال اهداف یهودیان هستند. بیشتر کسانی که به ترامپ رای داده اند جزو مسیحیان انجیلی هستند که اعتقاد به حمایت از طرح صهیونیسم دارند.

 

 انگیزه های دینی مهم ترین دلیل دشمنی های آمریکا و صهیونیسم

نماینده جنبش اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: در حال حاضر ده ها سخنرانی از افراد مسیحی انجیلی وجود دارد که این مسیحیان مسلمانان را شر می دانند و معتقدند که یک میلیارد مسلمان باید نابود شوند، از نظر افرادی مانند بولتون و پمپئو ایران شر مطلق بوده و باید با آن ها مقابله شود، انگیزه این افراد بیشتر دینی و اعتقادی بوده و با هر نوع خیزش اسلامی مخالف هستند.

ابوشریف با بیان اینکه ما تنها با شش میلیون یهودی ساکن در سرزمین اشغالی مواجه نیستیم، افزود: مسئله این است که ما با فرانسه، انگلستان، آمریکا، اروپا و مسحیان انجیلی مواجه هستیم، بدتر از آن ما با دشمنانی در امت اسلامی مواجهیم، مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی با پول های زیادی که دارند، حتی همین داعش از تولیدات آنان بوده است. بنابراین ما با یک توطئه بسیار بزرگ مواجه هستیم که تنها هدف این توطئه نابودی جنبش های اسلامی است.

وی عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران یکی از مهمترین دستاوردهای اسلام در عصر جدید بوده و یکی از مهم ترین ویژگی های این انقلاب دشمن شناسی بود، رهبر این انقلاب مردی عارف بود که تعبیرات دقیق و سخنان قاطع را بر زبان جاری می کردند.

نماینده جنبش اسلامی فلسطین در ایران یادآور شد: معرفی کردن آمریکا به عنوان شر مطلق یکی از کارهای بزرگ امام خمینی(ره) به شمار می آید و حتی در حال حاضر نیز 4 میلیارد نفر درعالم آمریکا را برای دنیا یک شرّ بزرگ می دانند. دشمن شناسی راه درست را به ما نشان می دهد و جمهوری اسلامی ایران نیز به دلیل همین دشمن شناسی از راه خود منحرف نشد و ما هم در خیزش خود به جمهوری اسلامی ایران اقتدا کرده ایم.

ابوشریف تاکید کرد: در حال حاضر ما امکانات بسیاری برای مقابله با دشمنان داریم، اما مسئله اصلی بسیج و هماهنگی این امکانات در برابر دشمنان است.

وی بیان کرد: عدم دشمن شناسی بزرگترین مشکلی است که جنبش های اسلامی با آن مواجه هستند و حتی از انقلاب اسلامی ایران نیز دشمن شناسی را یاد نگرفته اند، برخی از گروه های اسلام گرا نیز معتقدند که مقابله ایران با آمریکا از ابتدا اشتباه بوده، اما در واقع ایران بهترین راه را در پیش گرفته است.

 

 دشمن شناسی و بسیج جنبش های اسلامی رمز پیروزی بر دشمنان

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران خاطرنشان کرد: زمانی که محمد مرسی در مصر به قدرت رسیده به دنبال ایجاد رابطه دوستانه با آمریکا و رژیم صهیونیستی بود، او باید از ابتدا در برابر دشمنان واقعی امت موضع صریحی را اتخاذ می کرد و پس از آن منتظر امداد الهی می شد، اما این کار را نکرد، نمی توان از آمریکا که دشمن اسلام است انتظار کمک و یاری داشت.

ابوشریف ادامه داد: ما تنها در صورتی می توانیم در مواجهه با دشمنان پیروز شویم که دشمن شناسی و اتحاد بین نیروها را داشته باشیم، برخی از گروه های اسلامی به جای صهیونیسم، ایران را دشمن خود می دانند و مسیر را به اشتباه طی کرده اند.

وی با بیان اینکه برخی از گروه های اسلامی مانند حزب الله تحت هر شرایطی از مسیر خود خارج نمی شوند، ابراز کرد: در قرآن کریم به دشمنی با بنی اسرائیل تاکید شده است، بنابراین باید اسرائیل و صهیونیسم دشمن اصلی ما باشد و نباید برخی از گروه های اسلام گرا به دنبال دشمنان خیالی بگردند، بلکه باید به خط ایران، حزب الله و گروه های مقاومت بپیوندند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تاکید کرد: ما باید قدرت خود را جمع کرده و در یک مسیر قرار دهیم؛ نقش علما و فتاوای آن ها نیز در جنبش های اسلامی بسیار مهم است. در سال 1935 میلادی علما هر گونه تعامل با رژیم صهیونیستی را تحریم کردند که دو نفر از آن ها ایرانی بودند.

ابوشریف با تاکید بر لزوم آگاه کردن مردم نسبت به فتاوای علما و بزرگان عنوان کرد: در فلسطین گروه های اسلامی بسیاری مانند حماس، حزب التحریر و جنبش جهاد اسلامی وجود دارد و ما می توانیم دشمن را شکست دهیم، اما به شرط اینکه دشمن شناسی و اتحاد را در دستور کار خود قرار دهیم.

 

کد خبر: ۳۱۳/۵۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha