شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کنفرانس القدس

حوزه/ شماری از سیاستمدارن ارشد پاکستان در سخنرانی خود در کنفرانس قدس گفتند: مسئله فلسطین از مهمترین مسائل امت اسلامی است که امام خمینی آن را زنده نگه داشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کنفرانس "قدس" به همت مجلس وحدت مسلمین پاکستان در پایتخت این کشور برگزار شد و شخصیت هایی همچون سناتور فرحت الله بابر، خانم شیرین مزاری وزیر حقوق بشر، میان اسلم نائب امیر جماعت اسلامی پاکستان و حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان  سخنران این کنفرانس بودند.

فرحت الله بابر عضو مجلس سنا و عضو ارشد حزب مدمی پاکستان در سخنرانی خود گفت: امروز اگر به سیاست بین المللی نگاه کنیم روز جهانی قدس نسبت به سالهای گذشته بسیار مهم است، از سوی دیگر در یمن هم جنگ جاری است پاکستان نباید در این جنگ وارد شود، بلکه پاکستان لازم است در جنگ یمن و عربستان نقش میانجی را ایفا کند.

پیر صابر شاه عضو ارشد حزب مسلم لیگ (نواز شریف) هم گفت: این نشانه بدبختی ما است که امروز قبله اول مسلمانان در دست صهیونیست ها است و دشمانان اسلام کشورهای اسلامی را میدان تفرقه ساخته اند و مسلمانان باید بر سر مشترکات خود متحد شوند. امروز امت اسلامی نیاز به یک رهبر دارد که امت اسلامی را متحد کند، نقش امام خمینی ره درمورد مسئله فلسطین قابل تحسین است.

شیرین مزاری وزیر حقوق بشر پاکستان هم در سخنرانی خود اظهار داشت: برای حل مسائل و مشکلات مسلمانان باید امت اسلامی متحد شوند.

وی افزود: مسئله مهم فلسطین به خاطر ابتکار امام خمینی ره امروز در جهان زنده است و ما بارها اعلام کرده ایم که دولت پاکستان در جنگ یمن بی طرف خواهد ماند و درمورد سازمان همکاری اسلامی هم متاسفیم که در این سازمان کشورهای غیر اسلامی وارد شده اند که باعث تصعیف این سازمان شده اند.

وی افزود: برخی در مورد به رسیمت شناختن اسرائیل توسط پاکستان به دولت پاکستان فشار آوردند اما دولت قبول نکرد و پاکستان به هیچ عنوان اسرائیل را قبول نخواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha