جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مبلغ دینی الازهر- اهل لیبی

حوزه/ الازهر ضمن محکوم نمودن حادثه تروریستی کرکوک، اعلام کرد به خاطر اهتمام ویژه ای که به اوضاع لیبی دارد گروه های تبلیغی خود را برای نشر افکار معتدل اسلامی به این کشور اعزام می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته در پی وقوع انفجار تروریستی در شهر کرکوک عراق و کشته شدن 5 شهروند و مجروح شدن ده ها نفر دیگر، الازهر مصر با صدور بیانیه ای این حادثه تروریستی را محکوم کرد.

الازهر در این بیانیه مخالفت قاطع خود را با تمام اشکال خشونت و ترور اعلام کرد گفت: این گونه اعمال با آموزه های اسلام و تمام ادیان آسمانی منافات دارد و ما خواستار انجام هماهنگی و همکاری برای از بین بردن تروریسم در جهان هستیم.

* لازم به ذکر است الازهر مصر در واکنش به اعدام ظالمانه 32 نفر از شیعیان توسط رژیم عربستان سکوت کامل اختیار کرد.

اعزام مبلغ دینی به لیبی

از سوی دیگر الازهر اعلام کرد به خاطر اهتمام ویژه ای که به اوضاع لیبی دارد گروه های تبلیغی خود را برای نشر افکار معتدل اسلامی به این کشور اعزام می کند.

شیخ سلطان خلیفه سلطان یکی از مبلغان اعزامی الازهر که خود اهل جنوب لیبی است، درباره شیوه گزینش خود در این دوره گفت: ما از طریق شیخ اکرم الجراری رئیس انجمن فارغ التحصیلان الازهر شاخه لیبی انتخاب شدیم. آنها روحانیون و مبلغان صاحب فکر و قائل به ضرورت اصلاح گفتمان دینی را که دارای پایگاه مردمی خوبی هستند انتخاب می کنند.

وی افزود: در این دوره آموزشی احکام اولویت ها و میانه روی در دین را فرا گرفتیم، زیرا مبلغ دین باید اهل بشارت و خنده رو باشد و مانند برخی مبلغان فقط به مرده وعده آتش جهنم و ملک الموت ندهد و خدای متعال هم در این زمینه فرموده است: «با بهره گیری از حکمت و اندرز نیک، به سوی راه پروردگارت دعوت کن».

ابراهیم علی البرکولی اهل جنوب لیبی نیز گفت: به دعوت الازهر برای فراگیری علوم شرعی و متون آموزشی الازهر به این دوره آمدیم و احکام اولویت ها و معاملات را فرا گرفتیم.

شیخ محمد رمضان نیز که اهل جنوب لیبی و یکی از مبلغان این دوره است گفت: مطالب زیادی در این دوره فراگرفتیم؛ از جمله در مورد اعتدال گرایی که لیبی این روزها به آن نیاز دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha