پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قپانچی با اشاره به اینکه روز قدس بیانگر صدای وجدان اسلامی است و تنها صدای ایرانی یا عربی نیست، گفت: مسئله قدس یک مسئله عادلانه است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی در خطبه نماز جمعه نجف اشرف از موضع گیری رئیس جمهور عراق در نشست مکه و محکومیت بیانیه پایانی این نشست علیه مسائل منطقه و ایران قدردانی کرد.

سید قپانچی به حکم  اعدام دادگاه های عراق علیه هشت نفر از فرانسوی های داعشی اشاره و از شجاعت دادگاه و دستگاه قضائی این کشور در انتقام قدردانی کرد.

امام جمعه نجف اشرف در خصوص نشست فوق العاده سران عرب در مکه گفت: این نشست در جهت منافع متجاوزان علیه یمن و بحرین بود و گویی که منطقه شاهد تهدیدهای اسرائیل و داعش نیست.

وی از موضع گیری رئیس جمهور عراق که بیانیه پایانی این نشست را محکوم کرده و گفته بود: "امنیت منطقه برای همه است و عراق از از رابطه با ایران دست برنخواهد داشت"، قدردانی کرد.

سید قپانچی تصریح کرد: معامله قرن حتی در خواب نیز محقق نخواهد شد و این معامله به نابودی اسرائیل منتهی خواهد شد.

خطیب جمعه نجف در بخش دیگر خطبه با اشاره به اینکه روز قدس بیانگر صدای وجدان اسلامی است و تنها صدای ایرانی یا عربی نیست، گفت: مسئله قدس یک مسئله عادلانه است؛  چرا که اسرائیل غاصب بوده وعلیه اسلام و مسلمین تجاوز کرده است.

وی ادامه داد: این روز نیازمند شجاعت و وحدت امت دارد و اینکه به جای جنگ داخلی، جنگ علیه دشمن حقیقی باشد.

سید قپانچی تصریح کرد: امام خمینی با شجاعت این روز را بنیان نهاد تا رؤیای اسرائیل را با شکست مواجه کند.

وی در خطبه دینی اعمال روز های باقی مانده ماه مبارک رمضان و کثرت استغفار و قرائت دعا دعوت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha