جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
هدیه زنان قبایل بومی استرالیا به مساجد نیوزیلند و آدلاید + تصاویر

حوزه/ جمعی از زنان نقاش متعلق به قبیله های بومیان استرالیا، دو نقاشی بزرگ به مساجد نیوزیلند و آدلاید هدیه کردند تا در رابطه با حملات تروریستی به مساجد کرایست چرچ با مسلمانان ابراز همبستگی کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از sbs، جمعی از زنان بومی متعلق به قبایل بومی در سرزمین های استرالیا، دو تابلوی نقاشی شده ای به جامعه اسلامی آدلاید و نیوزیلند اهدا کردند که چند ماه پیش با حملات تروریستی مرگباری در مساجد کرایست چرچ مواجه شدند.

نیومیتی بورتون یکی از نقاشان زن بومی استرالیایی اعلام کرد که هدفش از اهدای نقاشی به جامعه اسلامی، ابراز همبستگی با مسلمانان و بازماندگان حملات تروریستی بوده است.

بورتون در مصاحبه با خبرنگاران گفت: ما بومیان وقتی کسی را از دست می دهیم به پیش خانواده ها و اقوام می رویم و عزاداری می کنیم. برای آن ها گل بر روی تابوت می گذاریم تا عشق مان را ابراز کنیم.

جمعی از زنان دیگر نیز به این نقاش پیوسته و در نهایت دو اثر هنری بزرگ به مساجد اهداء گردید. این گروه هفته ها برای کشیدن آثارشان وقت گذاشته اند.

یکی از نقاشی ها که بوته گریلوآلا عسل را نشان می دهد، گیاه بومی استرالیا است که گل های زرد و سبزی در زمستان تولید می کند، و به مسلمانان آدلاید داده شده است.

بورتون در این باره گفت: گل ها نماد تولد دوباره و بهم پیوستن هستند. ما می خواستیم با آن ها عزاداری کنیم اما نیوزینلد بسیار دور است. پس از طریق نقاشی این کار را کردیم.

نقاشی دیگر به کرایست چرچ داده شد و رائد الریفی امام جماعت مسجد آدلاید ضمن ابراز قدردانی از آن گفت: اهمیت این نقاشی نه تنها در ارزش ذاتی آن است، بلکه نشان می دهد که چرا عده ای با پیشینه های مختلف و زبان های متفاوت گردهم جمع شده اند، و در زمان سختی و در زمانی سهولت به هم کمک می کنند.

 

زنان قبایل بومی استرالیا

زنان قبایل بومی استرالیا

زنان قبایل بومی استرالیا

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha