سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
برگزاري نشست هم انديشي "ضرورت و آسیب های مهدویت" در مدرسه علمیه الزهرا(س) جزيره کیش استان هرمزگان

حوزه/ حجت الاسلام ‌‌‌‌فؤادیان گفت: تربیت «منتظر» بايد بسيار جدی پيگيري شود و منتظران نيز با تحقيق و مطالعه، اطلاعات خود را در زمينه شناخت معارف مهدویت توسعه دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام محمد رضا ‌‌‌‌فؤادیان در نشست هم انديشي"ضرورت و آسیب های مهدویت" که در مدرسه علمیه الزهرا(س) جزيره کیش استان هرمزگان برگزار شد با اشاره به اینکه مهدویت شامل تمام مباحث پیرامون امام زمان (عج) است، بیان کرد: در زمینه بحث مهدویت توجه به سه جنبه فردي، خانوادگي و اجتماعي لازم و ضروري است.

 وي با اشاره به اهميت شناخت امام زمان(عج)، افزود: انسان بايد به عملكرد فردي خود در راستاي شناخت امام زمان (عج) و تربيت فرزندان منتظر در بستر خانواده و همچنين توسعه فرهنگ مهدویت در سطح جامعه توجه خاص داشته باشد.

استاد حوزه خاطر نشان شد: بحث مهدویت فقط مسائل عاطفی و احساسی نیست، بلکه مسئله اساسی مهدویت، بحث هاي عقلی و علمی است.

وی با تاكيد به اهميت زمینه سازي امر ظهور، تصريح کرد: تربیت منتظر بايد بسيار جدی پيگيري شود و منتظران نيز با تحقيق و مطالعه، اطلاعات خود را در زمينه شناخت معارف مهدویت توسعه دهند.

حجت الاسلام فوادیان با اشاره به اينكه برای یاری امام زمان (عج)  کارهای زیادی می توان انجام داد، افزود: کار کردن برای امام زمان (عج) برکات معنوی و مادی زيادي به همراه دارد و تمام برکات به یمن امام و به واسطه ی فیض امام به انسان ها داده شده است.

وی انسان ها را در برابر امام زمان(عج) مسئول دانست و خاطر نشان شد: انسان ها در روز قیامت از امام زمانشان و وظايف و خدمات آنها به امام زمان(عج) سوال خواهند شد.

حجت الاسلام فوادیان در ادامه بیان کرد: مهمترین نعمت خداوند به بندگان خود، وجود صاحت مقدس ولي عصر (عج) است و دوري از امام زمان(عج) موجب زيان و آسيب به آن ها مي شود همانگونه كه در زمان امام علی(ع) با خانه نشین شدن حضرت علي (ع) مردم بسيار ضرر كردند.

استاد حوزه در پایان با بیان اینکه در رویکرد فعاليت هاي تبلیغی از بحث مهدویت باید بهره برد، كتاب هايي با موضوع مهدویت معرفي کرد: کتاب شهاب قبس و خانواده مهدوی نوشته مهدی نیلی پور، زن منتظر و زنان منتظر نوشته مریم معین الاسلام، خانواده و تربیت مهدوی نوشته محمدباقر حیدری کاشانی از جمله كتاب هاي معرفي شده در اين جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha