جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمایشگاه «به سوی قدس» در بلغارستان

حوزه/ مراسم افتتاحیه نمایشگاه «به سوی قدس» با حضور چشمگیر مقامات بلغاری و دیپلمات‌های کشورهای مختلف در بلغارستان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به مناسبت روز جهانی قدس و همزمان با فرارسیدن سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، مراسم افتتاحیه نمایشگاه «به سوی قدس» با حضور چشمگیر مقامات بلغاری و دیپلمات‌های کشورهای مختلف برگزار شد.

در این مراسم، سیدمحمدجواد رسولی، سفیر کشورمان، احمد المذبوح، سفیر فلسطین، آندوف دونچف، رییس کمیسیون اتباع بلغاری در خارج از کشور پارلمان، محمد ابراهیم، رئیس انجمن سوری‌های بلغارستان، ژرژ ریاشی، رییس انجمن لبنانی‌های بلغارستان به ایراد سخنرانی پرداختند.

رسولی، سفیر کشورمان در سخنانی در این مراسم، گفت: روز جهانی قدس، با گذشت نزدیک به چهل سال از زمان اعلام آن از سوی امام خمینی(ره) به فرصتی وحدت بخش در مقابله با نقض آشکار حقوق بین‌الملل از سوی رژیم اسرائیل در جهان تبدیل شده است.

وی افزود: تلاش برنامه ریزی شده رژیم اسرائیل برای یهودی سازی کامل قدس و نابودی هویت تاریخی و تمدنی قدس شریف وضعیت ناگوار و دردناکی را ایجاد کرده است.

احمد المذبوح دیگر سخنران این مراسم بود. وی گفت: ما از جمهوری اسلامی ایران به جهت زنده نگهداشتن روز قدس و آرمان فلسطین بسیار سپاسگزاریم.

آندوف دونچف، رییس کمیسیون اتباع بلغاری در خارج از کشور پارلمان بلغارستان هم در سخنانی، گفت: من به عنوان یک عضو پارلمان و به عنوان عضو گروه دوستی بلغارستان و فلسطین، در زمینه روابط بلغارستان و فلسطین فعالیت می‌کنم. مردم بلغارستان و فلسطین هزاران کیلومتر دور از یکدیگر هستند، اما موفق به حفظ روابط دوستانه بین خود شده‌اند.

سخنران بعدی محمد ابراهیم، رییس انجمن سوری‌های بلغارستان بود. ابراهیم به نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس توسط امام(ره) اشاره کرد.

ژرژ ریاشی، رئیس انجمن لبنانی‌های بلغارستان اظهار کرد: حمایت از فلسطین تنها دلیل اسلامی ندارد، بلکه در واقع علت اصلی انسانی است.

بنا به گفته آزادی، رایزن فرهنگی کشورمان در حاشیه این مراسم، نمایشگاه «به سوی قدس» برگرفته از 40 عکس که متناسب با جامعه هدف انتخاب شده است، برای نشان دادن جنایات رژیم صهیونیستی برپا شد.

پخش 3 ویدئو کلیپ در مورد فلسطین، انتشار مقاله‌ای در خصوص روز قدس در سایت سفارت، سایت و صفحه فیسبوک رایزنی فرهنگی ایران به دو زبان بلغاری و فارسی و ارسال آن برای ده‌ها خبرگزاری و روزنامه بلغارستان از دیگر اقدامات انجام شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha