جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست شورای فرماندهی تیپ مستقل امام صادق(ع) با آیت الله اعرافی

حوزه/ فرمانده تیپ امام جعفر صادق(ع) با اشاره به جمع آوری کمک های طلاب به سیل زدگان افزود: این تیپ اقدام به جمع آوری کمک های طلاب نمود که به ارزش ۳۴۵ میلیون تومان جمع آوری و در قالب ۲۰کامیون به مناطق سیل زده اعزام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عزت الله معتمد امروز در دیدار شورای فرماندهی تیپ امام صادق(ع) با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه گفت: تیپ امام صادق(ع)، بر اساس افکار حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری شکل گرفته است که متشکل از گردان های پیش کسوت دوران دفاع مقدس و بسیجی است  که در قالب گردان های رزمی تبلیغی، ‌امر به معروف، سایبری، جهادی، اطلاعات و امنیت، مقاومت، و... فعالیت می کند.

وی افزود: سالانه حدود 379فعالیت برای طلای در این تیپ انجام می شود از جمله آنها، حفظ و صیانت از انقلاب، ارتقای شور انقلابی طلاب، جلوگیری از افراط و تفریط، پاسداری از اندیشه های انقلاب و امامین انقلاب در حوزه های علمیه، می باشد.

فرمانده تیپ امام جعفرصادق(ع) گفت: این تیپ ضمن تحمل خیلی از تهمت های ناروای بیرونی و داخلی هیچ  وقت صحنه و میدان را ترک نکرده و مقام معظم رهبری فرمودند: این تیپ باید حوزوی محض باشد و هرگرایش دار سیاسی را از خود ناامید کند.

وی با بیان این که  خط فرمان حوزوی تیپ امام صادق(ع) به عهده مدیر حوزه های علمیه است بیان داشت: رصد و اشراف اطلاعاتی، اعزام روحانیون تبلیغی رزمی به مراکز رزمایشی ومناطق مرزی از دیگر وظایف و ماموریت های این تیپ است که در ماه مبارک امسال 492مبلغ به سراسر کشوراعزام داشته ایم که تا پایان سال به 2 هزار مبلغ خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین معتمد، اقدامات و برآوردهای سایبری، سازمان دهی و فراخوان گردان ها را از دیگر وظایف  تیپ امام صادق(ع) برشمرد و گفت: این تیپ  هم اکنون 15گردان در قم و 5 گردان در مشهد دارد و با توجه به این که ماموریت همه گردان های  بسیج طلاب به ما واگذار شده است این تعداد به 60 گردان خواهد رسید.

وی، آموزش طلاب و روحانیون طرح سرباز طلبه، آموزش  نظامی به 1800 نفر از طلاب مشمول، اجرای رزمایش های نظامی، آموزش های  مقدماتی، تکمیلی و ... برای طلاب را از دیگر وظایف تیپ امام صادق(ع) بیان کرد و گفت: در حادثه سیل، هر هفته یک گروه 42 نفره به مناطق سیل زده اعزامی  می شدند و به شکل سازمان یافته  حضور داشتند.

فرمانده تیپ امام جعفر صادق(ع) با اشاره به جمع آوری کمک های طلاب به سیل زدگان افزود: این تیپ اقدام به جمع آوری کمک های طلاب  نمود که به ارزش 345 میلیون تومان  جمع آوری و در قالب 20کامیون به مناطق سیل زده اعزام شد.

وی در ادامه درایت و تدبیر آیت الله اعرافی در مدیریت حوزه های علمیه را ستود و گفت: ما از درایت و تدبیر شما در مدیریت  حوزه سپاسگزاریم، چرا که با  ورود شما به حوزه برخی از انتظارات مقام معظم رهبری محقق شده است.

حجت الاسلام والمسلمین معتمد با بیان این که یکی از اقدامات آیت الله اعرافی، ایجاد شورای هماهنگی مراکز حوزوی و سامان دادن به ساختار حوزه علمیه قم بود که  ابتکار و تدبیر مهمی در حوزه به شمار می آید، بیان داشت: مرجعیت فقهی و مدیریت علمی حوزه نیازمند نظام جامع است.

وی مراقبت از کیان مرجعیت را مورد توجه قرار داد و گفت: سرویس های اطلاعاتی خارجی به دنبال این هستند که مرجعیت آینده حوزه را تحت شعاع قرار دهند.

فرمانده تیپ امام جعفرصادق(ع) درپایان خواستار، عدم موازی کاری و ایجاد هماهنگی درامورتبلیغی، خدمات رسانی به طلاب و ماموریت های بین المللی شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha