شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: در سوره "طه" می‌خوانیم هرکس از یاد و نام خدا فاصله بگیرد، دچار یاس می‌شود و استرس و ناامیدی و پریشانی به سراغ او خواهد آمد، بنابراین کسی که ذکر و یاد خدا از زندگی اش حذف شود دچار سرگردانی و ناامیدی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، گفت: در تفسیر سوره نباء و خبر بزرگی که مردم از آن سوال می‌کنند علاوه بر معنای روز قیامت تعبیر به حضرت علی(ع) شده است. پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند حضرت علی(ع) و ولایت ایشان آیت عظمای خداست.

نماینده ولی فقیه در قزوین اظهار کرد: نهج البلاغه کتاب بزرگی است که از حضرت امیر(ع) برای ما به یادگار مانده و بهترین راهی است که انسان با مطالعه آن به یقین دست پیدا کرده و از مرده متحرک بودن نجات پیدا کند.

وی ادامه داد: شگفتی‌های قرآن و آفرینش را می‌توان در کلام امیرالمومنین دریافت ،چرا که در آیه 13 سوره "ممتحنه" آمده است ای کسانی که ایمان آورده اید ولایت کسانی که در برابر امیرالمومنین و فرزندان وی می‌ایستند و طغیانگیری می‌کنند و خدا بر آنها غضب کرده و کسانی که از آخرت مایوسند، این افراد فقط ادعای ایمان دارند اما نسبت به قیامت و وعده‌های خدا مایوس هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: در ماجرای غدیرخم و ابلاغ جانشینی امام علی(ع) خداوند فرمود که ای پیامبر اگر جانشینی علی(ع) را ابلاغ نکنی رسالت و پیامبری تو ناقص می‌ماند. پیامبر اکرم با اجرای این دستور الهی ولایت امیرالمومنین و فرزندانش را جاودانگی بخشید.
 

امام جمعه قزوین عنوان کرد: پس از معرفی ولایت و جانشینی امام علی(ع) آیه 3 سوره مائده نازل شد که خداوند فرمود؛ همه کسانی که آشکارا و پنهانی کفر می‌ورزند از آنها واهمه و ترسی نداشته باشید، با این ابلاغ نعمت را بر شما تمام کردیم و دین شما را کامل کردیم.
 

وی اظهار کرد: در آیه 87 تا 90 سوره یوسف، خداوند به حضرت یعقوب(ع) و فرزندانش سفارش می‌کند از رحمت خدا مایوس نباشید فقط کافران از رحمت خدا ناامید می‌شود. هر امامی با هر بیانی ما را به مسیر هدایت دعوت کرد تا دچار یاس نشویم.
 

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: آیات 51 تا 56 سوره حجر به داستان زندگی حضرت ابراهیم(ع) اشاره دارد زمانی که بشارت فرزند دار شدن این پیامبر الهی توسط فرشتگان ابلاغ شد این پیامبر الهی گفت من پیر و فرسوده شده ام اما فرشتگان گفتند از رحمت خدا ناامید نباش، هرکس که از رحمت خدا اظهار ناامیدی کنید گمراه است.

وی  ادامه داد: آیه 53 و 54 سوره زمر مرکز امید است، در این آیات خداوند می‌فرمایدپیامبر(ص) به بندگان من بگو ای بندگانی که گناه مرتکب شدید و به خودتان ظلم کردید از رحمت خدا مایوس نشوید، خداوند همه گناهان را می‌آمرزد همانا خدا آمرزنده و مهربان است تا زمانی که وقت دارید توبه کنید و به سوی خدا بازگردید.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: در سوره "طه" می‌خوانیم هرکس از یاد و نام خدا فاصله بگیرد، دچار یاس می‌شود و استرس و ناامیدی و پریشانی به سراغ او خواهد آمد، بنابراین کسی که ذکر و یاد خدا از زندگی اش حذف شود دچار سرگردانی و ناامیدی خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: پیامبر(ص) می‌فرمایند:" گناهکاری که به رحمت و آمرزش خدا امید دارد، از عبادت کننده مایوس به خدا نزدیکتر است." همچنین امیرمومنان می‌فرمایند:" بدترین بلا این است که کسی امید خود را از خدا قطع کند."

 استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: در مناجات شعبانیه که سرمایه معنوی امام علی(ع) برای شیعیان است، آمده است خداوندا من نسبت به تو حسن ظن دارم بر حسن ظن من یاس و ناامیدی را مسلط نکن و مبادا امید من از کرم تو منقطع شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند:" تعجب می‌کنم از کسانی که نسبت به چهار چیز خوف و هراس دارند اما به چهار چیز دیگر پناه نمی‌برند. فردی که هراس بر وجود او مسلط شده اما به خدای متعال پناه نمی‌برد، شخصی که در دلش غم و غصه وجود دارد اما به ذکر و یاد خدا پناه نمی‌برد، تعجب می‌کنم از عده ای که دیگران علیه آنها حیله و نیرنگ به کار می‌برند اما به آیات الهی پناه نمی‌برند و هرکس دنیا را می‌خواهد به آیه ماشاءالله لا قوه الا بالله پناه ببرد.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha