چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
فرجی

مدیر حوزه علمیه کاشان گفت: ۸۰ درصد زیرساخت های استان شدن کاشان آماده است که شامل؛ داشتن نماینده ولی فقیه، انتخاب رئیس دانشگاه های کاشان توسط وزیر، فرمانداری ویژه، استقلال حوزه های علمیه در این شهرستان، تعداد زیاد کارخانجات نمونه صنعتی و تولیدی و صادرات که نشانگر ظرفیت این منطقه برای استان شدن است.

حجت الاسلام  والمسلمین منصور فرجی مدیر حوزه علمیه کاشان در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری حوزه در کاشان ، اظهار داشت: مسئله استان شدن کاشان در سال 1361 در سفر مقام معظم رهبری به عنوان رئیس جمهور وقت و عضو شورای جنگ کشور توسط یک روحانی مطرح شد و این موضوع مطالبه برای مردم شهرستان و نمایندگان کاشان در مجلس شد.

مدیر حوزه علمیه کاشان ادامه داد: ۸۰ درصد زیرساخت های استان شدن کاشان آماده است که شامل؛ داشتن نماینده ولی فقیه، انتخاب رئیس دانشگاه های کاشان توسط وزیر، فرمانداری ویژه، استقلال حوزه های علمیه در این شهرستان، تعداد زیاد کارخانجات  نمونه صنعتی و تولیدی و صادرات که نشانگر ظرفیت این منطقه برای استان شدن است.

وی، با اشاره به خواسته مردم کاشان برای استان شدن، تاکید کرد: مطالبه همه مردمان شمالی استان اصفهان برای استقلال ادارات و تفویض اختیار بیانگر بروکراسی سخت این استان است و زمان هدر رفت و انرژی زیادی را از سرمایه گذار می گیرد، لذا با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید به رونق تولید کمک کرد و استان شدن کاشان این هدر رفت سرمایه و وقت را برای تولید کننده می کاهد.

 فرجی تصریح کرد: از طرفی وجود ظرفیت های مدیریتی در منطقه و وجود 600 مدیر کل کاشانی در سراسر کشور، آمار قابل توجه طلاب منطقه، اساتید علمی دانشگاه و جذب توریست عامل مهمی در پذیرش دولت برای استان شدن کاشان خواهد بود، زیرا این پتانسیل فراوان از بار مالی دولت خواهد کاست.

مدیر حوزه علمیه کاشان، فاصله کم بین ییلاق و قشلاق در کاشان را عامل مهم جذب توریست منطقه دانست و افزود: این ویژگی منحصر به شهرستان و این منطقه است که با فرهنگ سازی درست و فراهم کردن زیر ساختهای گردشگری جذب گردشگر را به طور ویژه در کل کشور افزایش خواهد داشت و می طلبد که به کاشان نگاه ویژه شود.

وی، کاشان را از نظر علمی و پژوهشی در جایگاه برجسته کشوری معرفی کرد و گفت: از جهت علم و اساتید و ارتقای دانش حوزوی کاشان از 15  استان کشور بالاتر است و وجود 4 حوزه علمیه و 6000 طلبه دینی، این شهر را متمایز می کند و ظرفیت بزرگی را در داخل کشور به خود اختصاص می دهد.

فرجی خاطرنشان کرد: کاشان به فرموده مقام معظم رهبری به عنوان قم دوم شناخته شده که می تواند با استان شدن و برخورداری از نگاه ویژه و زیر ساخت های قوی تر، در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب گامی موثر برداشته و به تحقق آن کمک کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    1 0
    چه ربطی به شما دارد 80/. اماده است یا 1/. شما به حوزه و مسایل فرهنگی و اعتقادی مردم برسید دشمن در حال ترویج بی دینی و بی فرهنگی و بی عفتی است .
    • حسين زاده IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
      0 0
      سلام. اتفاقاً‌خيلي هم ربط دارد. آري، دشمن در حال ترويج بي ديني، بي فرهنگي و بي عفتي است، اما آيا يك لحظه به خود انديشيده ايم كه بستر همين بي ديني، بي فرهنگي و بي عفتي از كجاست و به دست چه كسي و چطور فراهم مي شود؟ بنده به ضرس قاطع ميگويم يكي از مهمترين اين بسترها اين است كه ما بجي آنكه به شهرها و محلات قديمي خود اهميت بدهيم، به دنيال ايجاد امثال شهركهاي جديد و مسكن مهرها در بيابانها رفته ايم. مرحوم آغاسي شهر خوبي دارد: گفت فحشا از كجا آمد پديد، گفتمش از كوچه هاي بي شهيد. و آنوقت ما با دست خود نه تنها كوچه بي شهيد، بلكه شهر بي شهيد مي سازيم با آنهمه نمخارج،‌و زور هم مي زنيم كه مردم را در آنها بچاپانيم؛ اما از سوي ديگر آن شهرها كهنه يعني آن قاليهاي پا خورده كه بوي تاريخ و فرهنگ ريشه اي اين مملكت را دارند را به امان خدا رها كرده ايم. حالا آيا متوجه شديد كه اين تصميمات، چه ارتباطي با دين و فرهنگ و عفت مردم دارد؟ باز هم آيا بايد بيشتر بگويم؟ به قول سعدي بزرگ: من آنچه شرط بلاغ است با شما گفتم. تو خواه از سخنم پند گير، خواه ملال. التماس دعا.
  • حسین زاده IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    سلام. آقا، مخالفین این طرح اگر حرف شان حساب شده و منطقی باشد، لطفاً بیاییند بیان کنند. ما هم می شنویم و توجه میکنیم. اما اگر بخواهند یک مشت چرت و پرت تحویل دهند (مثل همانی که سالها پیش باعث فتنه قزوین شد) ما هیچ توجهی به آنها نخواهیم داشت. وقعی به آنها نخواهیم نهاد. چرا؟ چون در این زمینه آیه و حدیث داریم متعدد. سعدی علیه الرحمه هم در این زمینه چه خوش می سراید: ندهد هوشمند روشن رای- به فرومایه کارهای خطیر- بوریاباف گرچه بافنده است- نبرندش به کارگاه حریر. مولوی هم شعر خوبی دارد که: آن یکی آمد زمین را می شکافت- ابلهی فریاد کرد و بر نتافت- کز چه رو این خاک ویران میکنی؟ می شکافی و پریشان میکنی؟ الی آخر. آقا، اینکه دشمنان ما به ما ضربه و صدمه زده و می زنند حرفی نیست، اما لطفاً مراقب باشیم از دوستان نادان ضربه نخوریم. اینقدر که تاکنون ضریه از این ناحیه بر ما وارد شد بس است. برای هفت پشت ما بس است. بیشتر نخوریم. ها؟ دشمن دانا بلندت میکند- بر زمینت می زند نادان دوست. التماس دعا.