پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 493969
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
رونمایی از پایگاه فقه حکومتی وسائل

حوزه/ مراسم رونمایی پایگاه فقه حکومتی وسائل عصر امروز در سالن جلسات مرکز همایش های غدیر قم برگزارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آئین افتتاحیه و رونمایی پایگاه فقه حکومتی وسائل عصر امروز با حضور جمعی از مسئولان، اندیشمندان و فضلای حوزه علمیه قم در مرکز همایش های غدیر قم برگزارشد.

در این جلسه، علیرضا داوودی سردبیر پایگاه فقه حکومتی وسائل، حجت الاسلام والمسلمین صبوری استاد فقه حکومتی حوزه علمیه قم و حجت الاسلام والمسلمین حاج سید جوادی عضو گروه فقه معاصر حوزه علمیه به ترتیب به بیان سخنانی پرداختند.

سپس برخی از حضار به بیان نکاتی پیرامون اهمیت فقه حکومتی پرداختند که حجت الاسلام والمسلمین شیخ دقاق مدیر حوزه های علمیه بحرینی های مقیم قم یکی از سخنران ها در این بخش از جلسه بود.

در بخشی از این جلسه، سخنگوی مدیریت حوزه های علمیه گفت: ما نباید فقه حکومتی را با فقه سیاسی اشتباه بگیریم، ذهن بسیاری از افراد با شنیدن فقه حکومتی سریعا به سمت ولایت فقیه می رود، اما باید با نگاه فقه به مسائل نگاه کنیم، چرا که نگاه فقه حکومتی با نگاه یک عمل عبادی فردی متفاوت است.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی بیان کرد: امروز ابواب جدید باید به ابواب فقهی بین صلاه و دیات اضافه شود، اصل هدف ظهور فقه حکومتی در جامعه توسط قرآن کریم، تمکین دین و اقامه فقه بوده و اصل هدف ظهور امام زمان(عج) همین تمکین دین است.

وی تاکید کرد: در طول زندگی بشر تا کنون این تمکین دین به طور کامل محقق نشده و نگاه ما به بحث حکومت موجود با حکومت اسلامی باید تفاوت داشته باشد، لذا حوزه در تولید علم فقه باید این حلقه مفقوده را استخراج کند، در غیر این صورت فقه برای ادامه جامعه نخواهد بود و حالت فردی می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha