جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عامل حمله به مساجد نیوزیلند در بازی ویدئویی خشم بازی کنندگان را برانگیخت

حوزه/ هزاران کاربر بازی های کامپیوتری به ساخت یک شخصیت مشابه عامل حمله به مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند در بازی اعتراض کرده و با پرکردن نامه اعتراضی خواستار برچیده شدن این بازی نژادپرستانه شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از mirror، به تازگی شخصیت مشابه عامل حمله به مساجد شهر کرایست چرچ در نیوزیلند در یک بازی کامیپوتری گنجانده شده که اقلیت های مسلمانان را به قتل می رساند. بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی از وجود این شخصیت در این بازی ویدئویی که در ماه مارس با شلیک به سوی نمازگزاران در مسجد، 51 تن را به قتل رساند، خشمگین شده اند.

بازی «حمله مسیح: روز داوری» پیش از حملات مساجد کرایست چرچ ساخته شده است، اما یک آپدیت جدید ارائه شده در این بازی شخصیتی مشابه قاتل استرالیایی تبار مسلمانان ساخته است. بازی همچنین به حامیان خود اجازه می دهد به جای شخصیت های فاشیستی چون آدولف هیتلر و موسیلینی نیز بازی کنند. آن ها همچنین می توانند دونالد ترامپ نیز باشند.

هزاران کاربر بازی های کامپیوتری نامه اعتراضی پر کرده و ساختار برچیده شدن این بازی کامپیوتری شده اند.

یکی از کاربران بازی گفت: نفرت انگیز است که فردی یک بازی از قاتلان اقلیت های مذهبی بسازد و از این راه پول دربیاورد. من مطمئنم مردم می خواهند از اینکه چنین چیز تنفربرانگیزی ساخته شده آگاه شوند.

یک معترض دیگر گفت: من آدم هایی که دنیا را این گونه می بینند درک نمی کنم. تجربه غمناکی است. کسانی که آنقدر از متفاوت بودن می ترسند که دیگران تهدید به خشونت و انزوا می کنند. دنیا به چنین بازی هایی نیاز ندارد و این تفکر مریض گونه تا هم اکنون هم به اندازه کافی توسعه یافته است.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha