شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جلسه روحانیون مناطق ۱۵ گانه ارومیه

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین قریشی: عده‌ای تلاش می کنند که روحانیت را کنار بزنند و وظایف آن را بر عهده بگیرند که نتیجه آن به وجود آمدن برخی مشکلات سیاسی و فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، شامگاه شنبه در دومین جلسه روحانیون شاخص مناطق 15 گانه ارومیه اظهار داشت: برنامه منسجم تاثیرگذاری روحانیت در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در سطح استانی و کشوری طراحی شود تا از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای جلوگیری شود.

وی با اشاره به این که روحانیت نقش اساسی را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد، افزود: عده‌ای تلاش می کنند که روحانیت را کنار بزنند و نتیجه آن به وجود آمدن برخی مشکلات سیاسی و فرهنگی است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به نقش مطالبه گری روحانیت، بیان داشت: امروز متدینین و مردم از روحانیت انتظار ایفای نقش حقیقی خود را دارند و با ساماندهی، روحانیت می‌تواند نقش تاثیرگذاری را در جامعه ایفا کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در پایان تصریح کرد: انقلاب اسلامی نتیجه اتحاد روحانیت و مردم در کشور بود و حفظ و تداوم آن هم به این مهم بستگی دارد.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام عبدالرحیم نیساری عضو شورای روحانیت ارومیه گزارشی از نحوه ساماندهی روحانیت شهر ارومیه و طرح " تعالی روحانیت شهر " و همچنین تقسیم شهر به مناطق 15 گانه، توضیحاتی را ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha