جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: امروز دشمن برای تغییر فرهنگ مردم، رفتارهایی همچون رقص، موسیقی غربی و غناء را به اسم آزادی ترویج می کند، این همان دام و دانه‌ای است که دشمن پهن کرده، این‌ها آزادی نیست، بلکه سلب آزادی است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، شب گذشته در محفل معنوی ۳۰ شب با قرآن کریم در بوستان مهر شهر خوسف با تقدیر از امام جمعه ، مردم و مسئولان برگزاری این مراسم معنوی، اظهار کرد: یکی از راه‌های مقابله با دشمن و از بین بردن نقشه های آنها توجه به قرآن، گنج ها و منابع وحیانی است که ۱۴۰۰ سال قبل در اختیار مسلمانان قرار گرفته و چراغ راه همه ماست که بایستی از آن‌ها درست استفاده شود و طرح قرآنی شهرستان خوسف یکی از برنامه های معنوی خوبی است که مورد استقبال مردم قرار گرفته و ساعتی را در محضر قرآن هستند.

وی ضمن اشاره به آیات قرآن در تشریح دین و صراط مستقیم الهی، تصریح کرد: خداوند در قرآن از ما انسان ها می خواهد تا در راه مستقیم الهی حرکت کنیم، اما متاسفانه انسان موجودی است که وقتی از هوای نفس خود پیروی کند و در راه شیطان قدم بردارد ، از این راه منحرف و دور می شود .

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در مورد انسان‌هایی که از شیطان پیروی می کنند، خاطرنشان کرد: بعضی انسان ها با سرگرمی و ابزارهای مختلف ، مواد مخدر ، منکرات و... خود را به کارهای بیهوده و باطل مشغول می کنند و دیگران را نیز به سوی خود می کشند ولی انسانی که در راه خدا قدم بر می دارد با ایمان ، شادی را کسب می کند.

عبادی با اشاره به تهاجم فرهنگی علیه ایران، افزود: امروز در تهاجم فرهنگی و استکباری هستیم و برای ما برنامه های ۲۰۳۰، طرح های مختلف و دام‌هایی پهن می کنند و دانه می ریزند، از پشت با تیغ تیز و با دست چدنی ما را مورد هجمه قرار می دهند که باید حواسمان باشد.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر این‌که بشر بایستی هوشیار باشد و ببیند که دشمن برایش دام پهن می‌کند یا دانه می‌ریزد، گفت: پشت هردوی این‌ها، شمشیر نهفته است، چرا که سم تنها سم فیزیکی نیست، بلکه شامل سم سیاسی، سم روحی، سم علمی و....است.

وی ادامه داد: امروز دشمن برای تغییر فرهنگ مردم، رفتارهایی همچون رقص، موسیقی غربی و غناء را به اسم آزادی ترویج می کند، این همان دام و دانه‌ای است که دشمن پهن کرده، این‌ها آزادی نیست، بلکه سلب آزادی است .

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در ادامه عنوان کرد: تعریف آزادی با اراده‌ ارتباط دارد و باید بدانیم که دین مبین اسلام با همه جاهایی که اراده‌ در آن تضعیف می‌شود، مخالف است‌.

عبادی ادامه داد: انسانیت انسان به اراده‌ است؛ یکی از چیزهایی‌ که اراده‌ را نابود می‌کند موسیقی غنا است و منظور موسیقی‌هایی است که اراده‌ افراد را از دست‌شان می‌گیرد ولی ما موسیقی‌هایی داریم که نه تنها اراده‌ را تضعیف نمی‌کند بلکه تثبیت هم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در پایان با تقدیر از حضور همه مردم استان در راهپیمایی روز جهانی قدس ، در آستانه سالگرد ارتحال امام راحل(ره) و 15 خرداد با دعوت همه مردم به شرکت در این مراسم ملکوتی، اظهار کرد: آنچه مسلم است آن است که سالگرد امام راحل(ره) تولد جدید امام(ره) بود و آثار امام هست تا زمانی که جهان آماده برای ظهور آقا امام زمان (عج) شود.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha