جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه بهشهر

حوزه/ حجت الاسلام جباری، وصیت نامه سیاسی و الهی امام راحل را دستورالعملی مهم برای مسؤولان و مدیران جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: این ایام بهترین فرصت برای بازخوانی وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر، یکشنبه ۱۲ خرداد، در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با گرامیداشت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، بر ضرورت هماهنگی های لازم به منظور برگزری هر چه باشکوه تر مراسم سالگرد امام خمینی(ره) تأکید کرد.

وی با این این که نهضت عظیم امام خمینی(ره) موجب بیداری ملت های جهان شد، افزود: امروز بسیاری از ملت هایی که روزی در خواب غفلت بودند بیدار شده و در برابر دیکتاتوری های جنایت کار عالم ایستاده اند.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که امام خمینی(ره) با اندیشه های متعالی خود بسیاری از ملت ها را از بند سلطه نجات داد، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از این همین ملت ها به طور مستقل برای خود و آینده کشورمان تصمیم می گیرند.

امام جمعه بهشهر با بیان این که امام خمینی(ره) هیچ پشتوانه و قدرت مادی و نظامی نداشتند و تنها به خداوند متعال و همراهی مردم تکیه کردند، تصریح کرد: امام راحل با پشتوانه الهی در برابر همه قدرت های مادی جهان ایستادند و از دین و ارزش های الهی دفاع کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام راحل به دنیا ثابت کردند که با تکیه بر خداوند متعال و پشتوانه مردمی می توان در برابر هر قدرت مادی ایستاد، بیان داشت: دشمنان همه توان خود را برای جلوگیری از حرکت امام خمینی(ره) به کار گرفتند، اما شکست خوردند، چون امام راحل از یک پشتوانه عظیم الهی بهره مند بودند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که قدرت های مادی جهان نتوانستند مانع از پیروزی انقلاب اسلامی شوند، خاطرنشان کرد: در چهار دهه اخیر نیز بسیاری از ملت های جهان نهضت انقلاب اسلامی را الگوی مبارزاتی خود قرار دادند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز اندیشه های ناب امام راحل در جهان گسترش یافته است، تصریح کرد: علیرغم همه تلاش های دشمنان، این اندیشه های ناب از مرزهای جغرافیایی عبور کرده و در قلب کشورهای غربی نفوذ کرده و نهادینه شده است.

حجت الاسلام جباری در بخش دیگری از سخنان خود وصیت نامه سیاسی و الهی امام راحل را دستورالعملی مهم برای مسؤولان و مدیران جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: این ایام بهترین فرصت برای بازخوانی وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) با خودباوری که به ملت ایران اسلامی دادند زمینه پیشرفت و توسعه کشور در عرصه های مختلف را فراهم کردند، افزود: امروز بسیاری از پیشرفت هایی که در عرصه های مختلف کشور شاهد آن هستیم نتیجه همان خودباوری امام راحل است.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز پس از رحلت امام راحل به بهترین شکل کشور را مدیریت کردند، گفت: هدایت ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری موجب رشد و تعالی کشور در عرصه های مختلف شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha