پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه بابلسر

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که ملت بزرگ ایران در کمک به همنوع و دستگیری از نیازمندان همواره پیشگام بوده اند، گفت: نوع دوستی همواره یکی از مهم ترین شاخصه های مهم ملت ایران بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر یک شنبه شب در جشن نیکوکاری و حمایت از خانواده های زندانیان و زندانیان جرائم غیر عمد این شهرستان با اشاره به آثار انفاق و تاثیر کمک به همنوع، گفت: گام برداشتن در این مسیر خداپسندانه و نوعدوستی اقدامی بسیار ارزشمند است و آثار و برکات معنوی بسیاری به همراه دارد.

وی با بیان این که حضور و حمایت خیرین در این جشن همدلی و نیکوکاری آن هم در ماه مبارک رمضان تاثیر بسزایی در فرهنگ سازی این مهم در جامعه دارد، افزود: این همدلی، نوعدوستی و نیکوکاری خیرین برای کمک به زندانیان و خانواده های آنها، باعث آرامش و شادی دلهای نیازمند شده و گُل لبخند را به لبان خانواده و فرزندان این زندانیان می نشاند.

امام جمعه بابلسر یاد آور شد:  کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان از فضایل بی‌شماری برخوردار است که نصیب هر فردی نخواهد شد و مشارکت خالصانه خیران در  اینگونه جشن ها به حتم خشنودی خداوند و تقرب  الهی را به همراه دارد.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که ملت بزرگ ایران در کمک به همنوع و دستگیری از نیازمندان همواره پیشگام بوده اند، خاطرنشان کرد: نوع دوستی همواره یکی از مهم ترین شاخصه های مهم ملت ایران بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مردم کشورمان هر گاه احساس کردند همنوعان آنها با مشکل مواجه هستند به صورت خودجوش به کمک آنها شتافتند، بیان داشت: در سال های گذشته که کشورمان با بالای طبیعی مواجه بود به وضوح دیدیم که مردم چگونه در کمک به همنوع پیشگام بودند.

امام جمعه بابلسر در ادامه سخنان خود با بیان این که توان اجرایی دولت در چنین مواقعی محدود است، تصریح کرد: این مردم هستند که با هم نوع دوستی خود یکدل و یکصدا برای کمک به یکدیگر حرکت می کنند.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که ملت بزرگ ایران همواره با وحدت و همبستگی خود صحنه های ارزشمندی را خلق کردند، بیان داشت: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس نمونه ای از وحدت ملی مردم در دفاع از حق مظلوم بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دستگیری از محرومان و مستضعفان همواره جزء اصول محوری نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: امام راحل همواره دغدغه رسیدگی به امور محرومان جامعه را داشتند و امروز نیز مقام معظم رهبری نیز همان نگاه و دیدگاه را دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha