پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کمپین روز جهانی حجاب در ایام رمضان به جنگ اسلام هراسی رفت

حوزه/ در ایام ماه مبارک رمضان، هزاران تن از مسلمانان سرتاسر جهان برای تشویق حجاب و عادی سازی پوشش اسلامی، در کمپین روز جهانی حجاب شرکت کرده و به جنگ اسلام هراسی رفتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، هزاران تن از زنان در سرتاسر جهان در کمپین «حجاب» در ایام ماه مبارک رمضان شرکت کردند تا درباره حجاب آگاهی رسانی کرده و با اسلام هراسی مبارزه کنند.

به گفته نظمه خان، بنیانگذار سازمان «روز جهانی حجاب»، زنان مسلمان از کشورهای مختلفی چون بلاروس، برزیل، کانادا، آلمان، مالزی، نیوزیلند، بریتانیا و آمریکا و سرتاسر جهان، برای دومین سال متوالی در این کمپین جهانی شرکت می کنند.

نظمه خان در این باره گفت: از زنان ادیان و پیشینه های فرهنگی مختلف دعوت کردیم تا حجاب به سر کنند و به این شیوه حجاب پوشیدن را عادی سازی می کنیم تا حجاب دیگر یک پدیده «ناشناس» باقی نماند که برخی از جاهلان از آن می ترسند یا آن را یک تهدید در نظر می گیرند.

در این میان برخی از زنان تا اندازه ای تشویق شده اند که تصمیم گرفتند همراه با مسلمانان 30-29 روز ماه رمضان را روزه داری کنند.

اشلی پیرسون سفیر این سازمان گفت: برای من شرکت در چالش سی روزه حجاب و روزه داری بسیار ارزشمند بود و مثل این می ماند که پا در کفش دیگری گذاشته باشی و او را درک کنی. من می خواستم بدانم که چگونه است و آنچه را که آن ها با آن روبرو هستند را بهتر بفهمم.

پیرسون همچنین از مسجد محلی بازدید کرده و دوستانی به دست آورد. و با آنان در مراسم افطاری شرکت کرد و شب های رمضان را با آنان سپری کرده تا درباره فرهنگ اسلامی بیشتر یاد بگیرد.

یکی از پیروان ارتدوکس نیز حجاب را به عنوان شیوه ای برای کنترل زندگی خودش می داند.

صبحان ولچ درباره حجاب گفت: بسیاری زن ها شکایت می کنند که حجاب اجباری است اما من آن را شیوه ای آزاد کننده می دانم.

وی افزود: من کنترل می کنم که چه کسانی من را می بینند و تا چه اندازه. به این ترتیب بر روی بدن خودم کنترل دارم و نه هیچ کس دیگر.

گفتنی است سازمان روز جهانی حجاب در سال 2013 آغاز به کار کرد تا زنان از تمامی ادیان و پیروان را به حمایت از زنان مسلمان و محجبه تشویق کند. روز جهانی حجاب هر ساله در 1 فوریه برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha