پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلسه درس اخلاق در حوزه علمیه هامبورگ

حوزه/ مدیر کرسی زبان فارسی حوزه علمیه هامبورگ گفت: حوزه علمیه هامبورگ در سال ۹۲ با پنج نفر و اسکان در اتاق زیرزمین مسجد امام علی(ع) راه اندازی شد که اکنون ۷۰ نفر از ملیت های آلمانی، اسپانیایی و دورگه هایی از کشورهای مختلف اروپا در این مدرسه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام احمد زهرایی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب هامبورگ آلمان که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، عنوان کرد: حوزه علمیه هامبورگ در سال 92 با پنج نفر و اسکان در اتاق زیرزمین مسجد امام علی(ع) راه اندازی شد که اکنون 70 نفر از ملیت های آلمانی، اسپانیایی و دورگه هایی از کشورهای مختلف اروپا در این مدرسه هستند.

وی افزود: متوسط سن طلاب این حوزه 22 سال بوده و در این حوزه گفتمان انقلابی و ولایی مورد بحث قرار می گیرد، فقه و اصول و فلسفه و معارف بخشی از دستاوردهای حوزه هامبورگ است.

مدیر اردوی ملکوت زمین حوزه علمیه هامبورگ بیان کرد: در هامبورگ حوزه علمیه بومی در اروپا دایر شده و تلاش شده برنامه های حوزه علمیه و بزرگان آن در ایران اجرایی شود؛ اقدام به موقع برای تاسیس حوزه علمیه هامبورگ و کیفیت آن به گونه ای است که باید آن را از فتوحات نرم جمهوری اسلامی دانست.

 زهرایی خاطرنشان کرد: مقابله به موقع با برنامه ریزی صهیونیستی که در صدد است معرفی اهلبیت شیعه را ممنوع سازد و ارتقاء فقه قدیمی به فقه مناسب با جامعه اروپایی و فقهی پویا از مهم ترین اهداف تاسیس حوزه هامبورگ است.

وی تاکید کرد: ما به آیت الله اعرافی به عنوان پدر حوزه های علمیه اطمینان می دهیم که تحقق اهداف در حوزه های خارج از کشور و مشخصا هامبورگ پیگیری شود.

مدیر کرسی زبان فارسی حوزه علمیه هامبورگ گفت: حوزه علمیه هامبورگ از نظر مالی توسط خیرین اداره می شود، اساسی ترین نیاز این حوزه حمایت راهبردی نهاد های مختلف بوده و از تابستان 92 طرح تشکیل حوزه در هامبورگ با مشکلاتی مواجه بود که غرض ورزان و غافلان با آن مخالفت می کردند.

 زهرایی یادآور شد: برخی تاسیس حوزه در داخل اروپا را غیرممکن می دانستند، اما تجربه تشکیل این حوزه ها مخالفان را به موافقان جدی تبدیل کرد و اقدام خودجوش داوطلبان جوان در رابطه با این حوزه ها، با تشکیل حوزه ای کوچک و مناسب و پیگیری امور همراه بود.

وی تصریح کرد: در سال جاری حوزه هامبورگ 72 طلبه حضور دارند که 52 طلبه در پایه های مختلف به صورت حضوری مشغول به تحصیل هستند.

مدیر اردوی ملکوت زمین حوزه علمیه هامبورگ اظهار داشت: خلا های آموزشی در این حوزه وجود دارد، اما خلا های معنوی نیز بسیار پررنگ بوده که در راستای آن اردوهای زیارتی اربعین و مشهد مقدس برای طلاب به انجام رسیده است.

 زهرایی ادامه داد: اردوهای ما سه رویکرد آموزشی، تهذیبی و فرهنگی را دارد که در حوزه آموزش برنامه های طرح شده توسط المصطفی و دوره های مهارتی به انجام می شود؛ بحث های روش تحقیق، طب سنتی و روش تدریس نیز در این آموزش ها مطرح می شود.

وی اضافه کرد: در اردوی مشهدالرضا آموزش های قرآنی، تلاوت حلقه و مباحث طلبگی پیش بینی شده و در زمینه مباحث تهذیبی یکی از برنامه های جدی زیارت اربعین بوده که با وجود موانع مالی دو سال است که برگزار می شود، همچنین اردوی ملکوت زمین از 6 سال گذشته تا کنون به صورت مستمر برگزار می شود.

مدیر کرسی زبان فارسی حوزه علمیه هامبورگ یادآور شد: بحث های عملیاتی نیز برگزار می شود و هر روز در حوزه تا 40 دقیقه بعد از سحر برنامه های مناجاتی برگزار می شود، حلقه های قرآن، سخنرانی توسط طلبه ها و فعالیت های ورزشی نیز در حوزه علمیه هامبورگ برگزار می شود.

 زهرایی مطرح کرد: در منطقه کلات گلستان نیز اردوی جهادی طلاب حوزه علمیه هامبورگ در فصل تابستان برگزار می شود و این طلاب در این اردو به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

کد خبر: ۳۱۳/۷۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha