پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نماز عید فطر

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در راستای تبدیل شدن امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و در جهت اجرای طرح ضیافت الهی نماز عید سعید فطر در ۳۶ بقعه و امامزاده شاخص استان اقامه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام پرویز بخشی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت نماز عید سعید فطر به عنوان شکرانه یک ماه عبودیت و بندگی، اظهار داشت: سنت برگزاری نماز عید فطر در دنیای اسلام از اهمیت خاصی برخوردار و این نماز باشکوه نماد وحدت و یکپارچگی امت اسلام به شمار می رود.

وی بیان داشت: عید سعید فطر، عید بندگی و عبودیت الهی است و در این روز مؤمنان روزه‌دار با اقامه باشکوه نماز عید سعید فطر، در پایان یک ماه عبادت و روزه داری، پاداش بندگی و عبودیت و اخلاص خود را از درگاه حق تعالی دریافت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اعلام کرد: در راستای تبدیل شدن امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و در جهت اجرای طرح ضیافت الهی امسال نیز همزمان با سراسر کشور نماز عید سعید فطر در 36 بقعه و امامزاده شاخص استان اقامه می‌شود.

حجت الاسلام بخشی‌پور زمان شروع برگزاری نماز عید سعید فطر را ساعت 7:30 ذکر و تبیین کرد: همزمان با روز عید سعید فطر علاوه بر برپایی نماز عید، برنامه سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه‌های معرفت اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال برنامه‌های اوقاف در ایام ماه مبارک رمضان در قالب طرح ضیافت الهی در جوار 45 امامزاده و بقعه متبرکه اجرا شد، افزود: برگزاری مراسم جمع‌خوانی و تفسیر روزانه قرآن کریم، برپایی خیمه‌های معرفت، مراسم افطار الصائمین و برپایی مراسم با شکوه لیالی قدر از جمله برنامه‌های این طرح سازمانی بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از حضور 47 مبلغ اعزامی و بومی طی این ایام در جوار امامزادگان استان خبر داد و گفت: مبلغان اعزامی در قالب طرح ضیافت الهی در جوار امامزادگان شاخص پاسخگوی روزه‌داران بوده‌اند.

حجت الاسلام بخشی‌پور اقامه نماز جماعت، مراسم دعا، مناجات، سخنراني و احيای شب‌ هاي قدر را از ديگر برنامه‌ های طرح ضيافت الهی عنوان و اضافه كرد: برپايی ايستگاه هاي همه واقف باشيم، خيمه معرفت، غرفه‌ های مشاوره خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی، گفتمان دينی، تصحيح قرائت نماز و كودك و نوجوان نيز در بقاع شاخص مجری اين طرح داير شد.

وی پهن کردن سفره‌های افطاری ساده در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری را از جمله برنامه‌های اجرایی در امامزادگان استان عنوان و خاطرنشان کرد: از ابتدای ماه رمضان سفره‌های ساده افطاری هر شب در جوار 26 امامزاده و بقعه متبرکه استان برپا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha