پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم اکبری مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اکبری با بیان این که امام عزم جدی در به ثمر نشاندن اهداف قیام داشت، گفت: امیدواریم جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب هم به تاسی از امام خمینی عزمی راسخ و استوار در تحقق آرمان های انقلاب داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم اکبری مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان این که تنها تکیه گاه امام فقط خداوند متعال بود، گفت: امام جز کسب رضایت خداوند به چیزی دیگری فکر نمی کرد، و در مسیر نهضت نیز به مردم خیلی اعتماد داشت و باور داشتند با کمک این مردم می توانند انقلاب را به پیروزی برسانند.

وی ادامه داد: تحلیلگران تاریخ می گویند مبدا قیام امام که منجر به پیروزی انقلاب شد، 15 خرداد سال 42 بود، همانند مبدا هجرت پیامبر(ص) که منشأ تحولات بسیار بزرگی در جهان اسلام شد. امام وقتی اقدامات اسلام ستیز شاه ملعون همچون لایحه کاپیتولاسیون، قانون انجمن‌های ایالتی و ولایتی و بسیاری جنایات دیگر را مشاهده می کردند احساس تکلیف کردند و به میدان آمدند و مردم هم به خاطر اخلاصی که در امام دیدند به یاری او شتافتند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران، گفت: امام همواره به فکر مردم مستضعف و نیازمند بودند، لذا می بینیم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس نهادهایی همچون کمیته امداد، سازمان بهزیستی، تاسیس ستاد اجرائی، و دیگر نهادهای خدماتی به مردم جزو اولویت ها و دغدغه های امام خمینی بود زیرا معتقد بودند این انقلاب با همراهی پابرهنگان به پیروزی رسید و انقلاب اسلامی باید خدمتگزار مردم باشد.

وی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب آنرا منشوری راهبردی برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی برشمرد، و اظهار داشت: رهبر انقلاب در این بیانیه عموم مردم به ویژه نسل جوان را مورد خطاب قرار داده است و ضمن ترسیم دوران سیاه طاغوت، جوانان را به شناخت آرمان های امام خمینی و دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی فراخواندند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در پایان با بیان این که امام خمینی عزم جدی در تحقق اهداف انقلاب اسلامی داشت، گفت: از اولین روزی که امام فرمودند اسرائیل باید نابود شود و قدس آزاد شود، تا آخرین روزهای حیات ایشان، یک ذره سستی در اراده و این تصمیم بزرگ و الهی امام دیده نشد و امیدواریم جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب هم به تاسی از امام خمینی عزمی راسخ و استوار در تحقق آرمان های انقلاب داشته باشند. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha