جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ناصر رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به این‌که استکبار پرستی از مصداق‌های بت‌پرستی در جامعه امروز است، اظهار داشت: عربستان سعودی مظهر پرستش استکبار در جوامع اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،  حجت‌الاسلام‌  والمسلمین رفیعی عصر امروز در محفل سخنرانی در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر با اشاره به داستان بت‌شکنی حضرت ابراهیم علیه‌السلام در قرآن کریم اظهار داشت: در قرآن کریم از ۹ بت یاد شده و بیان شده که اقوام مختلف چگونه به دست خود بت‌های مختلفی می‌ساختند و آن‌ها را مورد پرستش قرار می‌دادند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با تأکید بر اینکه بت‌پرستی و تمثال پرستی منحصر به پرستش سنگ و چوب نیست، افزود: عده‌ای انسان‌ها، هوای نفس و چیزهای مختلف را به جای خداوند مورد پرستش قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: پرستش طاغوت و استکبار نیز یکی از نمادهای بت‌پرستی در جامعه امروز است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی با تأکید بر اینکه امروز عربستان سعودی مصداق مهم کشورهای بت‌پرست است، ادامه داد: پرستش استکبار جهانی یعنی آمریکا مهم‌ترین اقدام عربستان سعودی در ظلم به مردم مظلوم منطقه است.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی علیه‌السلام خاطر نشان کرد: پرستش هوای نفس، عجب و غرور از عواملی هستند که موجب هلاکت انسان می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌  والمسلمین رفیعی ادامه داد: اگر انسان بر هوای نفس خود غلبه نکند، هوای نفس او را هلاک خواهد کرد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه وجدان بیدار را راهکار مقابله با هوای نفس دانست و گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید« فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها» یعنی خیر و شر را به انسان الهام کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام‌  والمسلمین رفیعی تصریح کرد: وجدانی بیدار است که قبل از ارتکاب گناه و عمل اشتباه مانع فرد شود و یا پس از ارتکاب گناه زشتی کارش را به او یادآور شود.

وی ارجاع به وجدان بیدار را روش حضرت ابراهیم علیه‌السلام برای هدایت امت دانست و افزود: حضرت ابراهیم علیه‌السلام با قرار دادن تبر بر دوش بت بزرگ، قوم خود را به تفکر واداشت؛ هر چند آن‌ها در نهایت به دلیل جهل حضرت ابراهیم علیه‌السلام را به خاطر شکستن بت بزرگ ظالم قلمداد کردند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی یادآور شد: امام خمینی(ره) با بیدار کردن وجدان‌ها به مقابله با طاغوت برخاستند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha