جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم چهاردهمین قرن شهادت امیرالمومنین(ع)

حوزه/ آستان مقدس علوی به مناسبت چهاردهمین قرن شهادت حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) مراسم بزرگی با حضور شخصیت های مختلف برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آستان مقدس علوی به مناسبت چهاردهمین قرن شهادت حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) مراسم بزرگی با جضور شخصیت های مختلف برگزار کرد.

در این مراسم یوسف الشیخ راضی تولیت آستان مقدس علوی، نمایندگان عتبات مقدسه، نمایندگان مراجع عظام تقلید، اساتید و طلاب حوزه علمیه، استاندار نجف اشرف، رئیس دانشگاه کوفه، شیوخ عشایر و مسئولین موکب های حسینی حضور داشتند.

این مراسم با تلاوت آیاتی قرآن کریم آغاز و سپس تولیت آستان مقدس علوی، شیخ عبد القادر ترننی از لبنان، پدر مارتن هرمز داود نماینده طایفه آشوریان بغداد، حسن عیسی حکیم تاریخ شناس سخنرانی کردند.

تولیت آستان علوی گفت: ما باید از حضرت امیرالمومنین (ع) درس اخلاق در تربیت جامعه انسانی بگیریم و برای تغییر مثبت در کشورمان تلاش کنیم.

شیخ عبد القادر الترننی: امام علی (ع) الگوی انسانیت است

شیخ عبد القادر الترننی از لبنان گفت: زمانی که سالگرد امام علی (ع) را برپا می کنیم، در حقیقت سالگرد زندگی امت را برپا کرده ایم.

وی ادامه داد: دل هایی که بر حبّ امام علی (ع) اتفاق نظر دارند، زمانی که یاد شهادت امام علی (ع) می افتند، نمی توانند خودشان را کنترل کنند و شروع می کنند به گریه کردن و بسیار مشتاق آن حضرت می شوند.

روحانی اهل سنت لبنان اشاره کرد: امام علی (ع) الگوی انسانیت است و امت اسلامی زمانی که راه و سیره و اخلاق آن حضرت را رها کرد، گرفتار تفرقه شد و دست به کشتار و جنایت زد. امام (ع) در میدان جنگ به مردم آموخت که چگونه حتی با دشمن مهربان باشند.

امام علی (ع) تنها با زبان وحی و زبان حضرت محمد (ص) سخن گفت

وی افزود: امام علی (ع) تنها با زبانی آسمانی و زبان وحی و زبان حضرت محمد (ص) سخن گفت و زمانی که روز فتح که مکه وارد این مکان مقدس شد، امام فرمودند: کسی که وارد کعبه شود در امان است، و کسی که وارد خانه خدا شود، در امان است؛ در این زمان زبان امام علی (ع) همچون زبان حضرت محمد (ص) بود.

شیخ الترننی تصریح کرد: فرزندان ما امروز با مشکل یافتن الگو برای خود مواجه هستند، لذا ما باید آنان را به سوی سرچشمه اصلی که همان امام علی (ع) است، هدایت کنیم.

وی بیان داشت: امام  علی (ع)، امام حق و خصوصیت او فداکاری است و او صدای عدالت است که در آسمان بلند می شود و اگر ما بخواهیم درباره حضرت علی (ع) سخن بگوییم، ساعت ها وقت گذاشتن کافی نیست، امّا برای ما کافی است که آن حضرت را به عنوان الگو در راه زندگی خود قرار دهیم.

شیخ الترننی در پایان گفت: امام علی (ع) ترور شد (به شهادت رسید)، امّا راه آن حضرت از بین رفته است؟ آن ها امام علی (ع) را کشتند؛ چرا که آن حضرت صدای قرآن ناطق است، امّا نتوانستند راه و روش آن حضرت را در هر انسانی که به دنبال حقیقت است، نابود کنند.

پدر مارتن هرمز: ما هر چقد صحبت کنیم، نمی توانیم حق امام علی (ع) را ادا کنیم

پدر مارتن هرمز داود نماینده طایفه آشوری های بغداد گفت: حضور ما در بین شما دلیلی است بر برادری و محبت میان اقشار مختلف جامعه است.

وی افزود: هر انسان عاقل زمانی که دوستداران امام علی (ع) را می بیند، آنان را همچون درختی ریشه دار در قلوب همگی می یابد و ما با شما در حبّ امام علی (ع) مشارکت می کنیم.

پدر مارتن اشاره کرد: امروز اگر ما بایستیم و صحبت کنیم باز نخواهیم توانست حق آن حضرت را ادا کنیم، امّا همین کافی است که با هم متحد باشیم تا توطئه های دشمنان را خنثی کنیم.

در پایان این مراسم اشعار و سرود هایی در ولایت و عشق به حضرت امیر المومنین علی (ع) خوانده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha