جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها

حوزه/ رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها گفت: امروز تهدیدهای آمریکا یک هفته ای است؛ یک روز اعلام جنگ و هفته دیگر عقب نشینی می کند. این در حالی است که آمریکای ۴۰ سال پیش، قوی تر بود و در آن شرایط و زمان امام خمینی (ره) فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند».

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، در مراسم ویژه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در جمع طلاب و دانشجویان معتکف در محل ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد حرم رضوی، با اشاره به اینکه باید برای ادامه مسیر امیرمومنان(ع) به عنوان ماموم از امام تبعیت و به آن حضرت اقتدا کنیم، گفت: وقتی یک نفر در نماز جماعت شرکت می کند می بایست به تبعیت از امام جماعت به اقامه نماز بپردازد و گرنه نمازش را به جماعت نخوانده است.

وی با بیان اینکه امیرمومنان(ع) مظهر صلابت است و هیچ مانعی برای دفاع از رسول خدا(ص) در برابر ایشان نبود، اظهار کرد: آن حضرت مظهر رافت و رحمت است و وقتی اشک یتیم می بیند و یا از جسارت به زن در جامعه اسلامی می شنود، می فرماید که جا دارد که انسان دق کند.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها با اشاره به اینکه صلابت و رافت یادشده در افرادی مانند امام خمینی(ره) نیز مشاهده می شود و در حالی که با دشمنی استکبار و منافقان روبروست، ذره ای تردید و ترس در راه ایشان دیده نمی شود و فریاد می زند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی با بیان اینکه آمریکا ۴۰ سال هر کاری که توانست برضد انقلاب اسلامی ایران کرد و نتوانست به نتیجه برسد، تصریح کرد: امروز تهدیدهای آمریکا یک هفته ای است؛ یک روز اعلام جنگ و هفته دیگر عقب نشینی می کند. این در حالی است که آمریکای ۴۰ سال پیش، قوی تر بود و در آن شرایط و زمان امام خمینی (ره) فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند».

حجت الاسلام و المسلمین رستمی در ادامه ی بیان شباهت امام خمینی (ره) در مسیر امیرمومنان(ع) از مبارزه با قاسطین، ناکثین و بیعت شکنان و مارقین و تندروها گفت و اظهار کرد: امام راحل با آمریکا به عنوان قاسطین روبرو بود و کسانی نیز بودند که آنان را حاصل عمر خود دانسته بود و خواست که راه را گم نکنند ولی گوش نکردند.

وی خطاب به طلاب و دانشجویان معتکف ابراز کرد: اعتکاف برای این است که به قوتی برسیم که راه را در مسیر خود گم نکنیم و دنیا را ترجیج ندهیم.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها در ادامه از شاگرد خلف امام خمینی (ره) گفت و با این مطلب که حضرت آیت الله العظمی خامنه ای تربیت یافته امام راحل هستند، ابراز کرد: امروزه شاهد آن هستیم که ندای انقلاب امام و مطالبه حق و مبارزه با ظلم محدود به ایران نیست و جبهه مقاومت در عراق، لبنان، سوریه، یمن و آفریقا گسترش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه جریان جبهه استکبار، طاغوت ها، سلطنت طلب ها و بیعت شکنی ها وجود دارد، خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۷ می فرماید که ما به دنبال آن هستیم که فریاد مرگ بر آمریکا را از ناقوس های کلیسا بشنویم، این در حالی است که برخی گفتند که ایشان به دنبال ارتباط با آمریکا بودند.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی اضافه کرد: در قضیه برجام، رهبر معظم انقلاب فرمودند که من خوشبین نیستم و تضمین کتبی بگیرید، ولی برخی افراد با وجود اینکه خیانت کشورهای ۱+۵ را می بینند باز هم از موفقیت این توافق می گویند.

وی با بیان اینکه اگر باور نداشته، محکم نایستیم و سست باشیم، طبق وعده الهی این فرصت به دیگران سپرده می شود، اظهار کرد: سستی ها و ناکارآمدی های خود را به پای انقلاب و امام جامعه نگذاریم بلکه ببینیم چه مقدار در ایمان، عمل صالح و تبعیت از رهبری جامعه محکم ایستاده ایم، زیرا قدرت و صلابت امروز در ایران اسلامی مبتنی بر ایستادگی ماست.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عباس هاشمی IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
    0 0
    ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺍﯾﻦ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺑﺸﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺣﻤﻠﻪ ﻧﻈﺎﻣﯽ ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺎ ﺣﻤﻠﻪ ﺗﻼﻓﯿﺠﻮﯾﺎﻧﻪ ﺍﺗﻤﯽ ﻭ ﻣﻮﺷﮑﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ . ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﺩﺭ ﭘﯽ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﺳﻼﺡ ﺍﺗﻤﯽ ﻭ ﻣﻮﺷﮏ ﻗﺎﺭﻩ ﭘﯿﻤﺎ ﺍﺳﺖ . ﺣﺎﻻ ﺳﻮﺍﻟﯽ ﮐﻪ ﻣﻄﺮﺡ ﻫﺴﺖ ﺍﯾﻨﻪ ﮐﻪ ﭼﺮﺍ ﺑﻌﻀﯽ ﺍﺯ ﺳﯿﺎﺳﺘﻤﺪﺍﺭﺍﻥ ﺗﺼﻮﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺑﺎ ﺗﻀﻌﯿﻒ ﺗﻮﺍﻥ ﻧﻈﺎﻣﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺗﺤﺮﯾﻢ ﻫﺎﯼ ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ ﺭﺍ ﻟﻐﻮ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺧﻄﺮ ﺣﻤﻠﻪ ﻧﻈﺎﻣﯽ ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ ﺭﺍ ﮐﻼ ﻧﺎﺩﯾﺪﻩ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ. امریکا برای اطمینان از امکان حمله نظامی به ایران باید ایران را به برجام و ان پی تی پایبند نگه دارد.